Hvordan gør jeg?

Startet af Niels Rafn Madsen, 27 Okt 2012 - 12:22

Forrige emne - Næste emne

Niels Rafn Madsen

I forbindelse med oprydning, er vi kommet i besiddelse af et brev fra 1854. Det er afsendt af min kones tipoldemor til hendes mand, der på det tidspunkt lå ved Livgarden.
Vi kan læse adressen på forsiden, men selve indholdet er umuligt at læse for os. Brevet er ekstra interessant for os, idet det er skrevet ca. ½ år efter hun har fået sit eneste barn, og fordi hun dør nogle måneder efter brevet er skrevet.
Jeg har scannet brevet, men har været nødt til at gøre det ad 4 omgange. Brevet er meget skrøbeligt og der mangler lidt ude i kanterne nogle få steder. Det er i størrelsen ca. A4, men foldet adskillige gange til et lille brev. Teksten er fordelt ligesom opstilling i kolonner.
Men såvidt jeg kan forstå, kan jeg kun vedhæfte en enkelt scanning ad gangen og hver enkelt fylder vist for meget.
Jeg har ingen hjemmeside, hvor jeg kan lægge det og henvise dertil. Ydermere er jeg ikke så garvet en slægtsforsker (endnu  ;))

Nogle gåde råd til hvad jeg kan gøre vil blive modtaget med stor tak.

venlig hilsen

Niels Rafn Madsen


Niels Ole Dahl

Hej
Dokumentet må ikke fylde mere end 500 kb , nu ved jeg ikke hvilken opløsning du har scannet brevet ind med , du skal se om du kan gøre det mindre , evt. ved ny scanning eller i et fotobehandlingsprogram , hvor du kan ændre opløsning og gemme i jpg format .

Du er også velkommen til at sende dine scan direkte til mig på min mail dno@ofir.dk , så skal jeg se om jeg kan gøre dine scan klar til at blive lagt ind til tydning.
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Niels Rafn Madsen

Tak for tilbuddet.

Sende en mail til dig.

venlig hilsen

Niels Rafn Madsen