Julius Klingemann

Startet af Rudolf Olsen, 20 Nov 2010 - 08:05

Forrige emne - Næste emne

Rudolf Olsen


Hvor blev postmester Emil Julius Klingemann, København, begravet efter sin død 1934 ?
M.v.h.
Rud.

Hans Poulsen



Hej Rudolf

Der har givetvis været en dødsannonce i avisen, så det vil være et udmærket sted at lede.

Er du heldig, vil der stå, på hvilken kirkegård begravelsen/urnenedsættelsen vil finde sted

Hvis du bor i Storkøbenhavn, er det nærliggende at henvise til avissamlingen i DIAMANTEN, Det Kgl. Bibliotek - ellers henvend dig på dit lokale bibliotek og spørg, om det kan hjælpe dig.

Forhåbentlig kender du dødsdatoen, så du ikke skal et helt års aviser igennem, men da der var tale om en offentligt ansat person, må du relativt nemt kunne få hans dødsdato at vide.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Her er et link hvor man kan læse Politiken langt tilbage - om det også gælder andre aviser har jeg endnu ikke prøvet.
http://www.e-pages.dk/politiken/46352/

Gå ned i bunden og tryk på kalenderbladet med 10
Der kommer en boks og tryk på Vælg en avis i arkivet
Og du kan søge videre i år og dato.
---------------------------
Man har da også glæde af at læse dagens avis.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen



Hej Anne

En fint link, som jeg lige har prøvekørt med en tilfældig dato som udgangspunkt, nemlig fredag den 12. januar 1934.

På side 15 står dødsannoncerne, og ved at klikke her og her og klø sig lidt i håret kommer teksten op i den størrelse, at den kan læses.

Nu har Rudolf brug for et biografisk værk, der kan fortælle om dødsdatoen - måske kan han få den oplyst i DIS-gruppen *Hjælp til opslag*.

Der er sikkert mange slægtsforskere, der har diverse biografiske værker stående i bogreolen.

Om der så har været en dødsannonce akkurat i den avis, der hed POLITIKENM, er er åbent spørgsmål, hvilket du selv er inde på i dit indlæg.

Jeg skulle mene. at også andre aviser er *på lager*.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Rudolf Olsen

 Tak til alle for hjælpen !
Fandt omg. det søgte.
M.v. h.
Rud.

Bent Glæsner

Du har søgt efter Emil Julius Klingemann
Jeg er hans barnebarn og ligge inde med flere oplysninger.
Med venlig hilsen
Bent Klingemann Glæsner

Jens Chr. Bay

Sct. Thomas - Julius Klingemann er død 4. dec. 1934:

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=156261&side=148

Mvh.

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal