Rasmus Jensen

Startet af Bente Olsen, 19 Mar 2016 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Bente Olsen

hej

jeg søger oplysninger om denne person,har desværre ikke meget på ham og kan ikke finde ud af den nye folketælling så jeg håber på lidt hjælp.

Rasmus jensen født ca 1878( forældrene ved jeg ikke) men da han var 6 år boede han i Nørregade i odense ,så døde hans mor og han  blev sendt til en moster i eller omkring lunde på fyn ,da hans stedmoder ikke kunne lide ham ,de beholdte derfor hans lillesøster i hjemmet.

ved godt det ikke er meget men jeg er simpelhen gået i stå her ved ham ,jeg har nok haft mere oplysninger med det er blevet væk i flytte rodet.

knus bente

Birte Wienecke

Er der en af disse der kan bruges?

Udtræk fra DDD Kirkebøger: Dåb

8 poster fundet
Navn: Hans Marquard Jensen (M) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Maren født Hansen
Amt: Odense Sogn: Odense Graabrødre Hospital År: 1878
KIPnr: K0307 Løbenr: 67


Navn: Johannes Peter Hermann Jensen (M) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Karen Kirstine Margrethe Rasmussen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1877
KIPnr: K0759 Løbenr: 905


Navn: Anne Johanne Margrethe Jensen (K) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Maren Hansen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1876
KIPnr: K0759 Løbenr: 1735


Navn: Hans Margvard Jensen (M) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Maren Hansen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1878
KIPnr: K0760 Løbenr: 58


Navn: Rasmus Emil Jensen (M) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Karen Kirstine Margrethe Rasmussen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1879
KIPnr: K0760 Løbenr: 323


Navn: Axel Rasmus Jensen (M) Fars navn: Hans Peter Møller Jensen Mors navn: Karen Markussen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1880
KIPnr: K0760 Løbenr: 591


Navn: Pouline Caroline Jensen (K) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Caroline Nielsen
Amt: Odense Sogn: Sankt Knuds År: 1879
KIPnr: K0760 Løbenr: 1163


Navn: Karl Christian Jensen (M) Fars navn: Rasmus Jensen Mors navn: Johanne Dorthea Mogensen
Amt: Odense Sogn: Ubberud År: 1877
KIPnr: K0220 Løbenr: 119


mvh Birte




Bente Olsen

ser på det men ville gerne vide hvor han evt er konfirmeret

Bente Olsen

tror det er en misforståelse det er ikke Rasmus jensens børn jeg er ude efter men om Rasmus jensen hvornår er han født og hvor samt forældrenes navne samt hvor er han konfirmeret og dato han sejlede med valkyren som ca 17 årig

Birte Wienecke

Når man i DDD.dda går ind på kirkebøger i Odense og skriver Rasmus Jensen, kommer det frem både som  dåbsnavnet og som faders navn, og så er der kun tale om 2 af dem jeg sendte, jeg sorterede ikke i det.
mvh Birte

Bente Olsen

bare ok men jeg ved det ikke men nu har jeg skrevet de 2 ned