Vielse i Skt. Katharine Sogn, Ribe 1695 mellem hvem...?

Startet af Sonnich Brinch Morgenstern, 28 Jan 2015 - 20:08

Forrige emne - Næste emne

Sonnich Brinch Morgenstern

Jeg leder egentlig efter vielsen mellem min 4 x tipoldefar Michel Bennedsen i Lustrup og hans (endnu) ukendte hustru. Han fik mindst 4 børn:

Anne Michelsdatter - døbt 21. "hujus" (okt. ell. nov) 1715
Benned Michelsen - døbt 9/4 1727
Maren Michelsdatter - døbt 24/12 1730
Kiersten Michelsdatter - døbt 3/5 1733 (min 3 x tipoldemor)

Denne vielse har jeg endnu ikke fundet, desværre. Men jeg faldt over denne vielse mellem Benned eller Knud Michelsen og --?-- Michelsdatter, copuleret 26. okt. 1695:

Ribe / Ribe / Skt. Katharine Sogn, 1685-1767, Vielser, NY, Opslag 10, næst-øverst på venstre side

Er der en, der tør hjælpe med "oversættelsen"...?
På forhånd mange tak...

Ole Westermann

Jeg læser:

1695
d 23. Octob. bleve trolovende Bennid Michelsøn i Lustrup
oc Anne Michelsdatter af Brøns  .... med førde Pen??
SognePræstens attest d 4.Decembr. copulerede.

Men denne brud kan ikke være moder til de 3 sidst fødte børn.

mvh Ole



Ole Westermann

Jeg skrev: Men denne brud kan ikke være moder til de 3 sidst fødte børn.
Det er selvfølgelig noget sludder, for dette par er selvfølgelig de sandsynlige forældre til din 4xtipoldefar
Michel Bennedsen, som døbes 3.juli 1698 (ops 27).

mvh Ole

Preben Koefoed

Hej

Jeg har fundet (i registerblade) en tjenestepige Marta Morgenstern fra Oschersleben Tyskland. En du kender?? Det er ikke en af "mine" :-)

Hilsen Preben

Sonnich Brinch Morgenstern

Ole Westermann: Anne Michelsdatter af BRØNS...? Dét kunne være et godt nyt link... Brøns har jeg slet ikke obeserveret. Dvs. at jeg måske kan finde hendes dåb dér...  Det skal straks efterprøves  :D
- Tak...

Preben Koefoed: Jeg har opgivet (i hvert fald indtil videre) at finde mine Morgenstern'er i Tyskland. Jeg ved kun, at min oldefar Gustav Adolf Morgenstern (f. 2/7 1851 i Sachsen) og hans søn (også) Gustav Adolf Morgenstern (f. i København 31/1 1880) tager tilbage til Tyskland omkring 1883-1884. Jeg har absolut ingen anelse om, hvem Oldefar yderligere var beslægtet med, desværre....