Giv RESPONS, please

Startet af Thestrup-Bjørn, 11 Aug 2013 - 14:03

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Kjellerup

Men jeg synes nu alligevel, at Kaare bør oplyses om, at han tager fejl, når han mener, at man kun får besked ved første svar. Man får besked hver gang, der er et nyt svar, medmindre man ikke har reageret på de tidligere.

Kaare Grodal

Hej Kirsten

Jeg beklager, at jeg ikke formulerede mig godt nok før, vi er enige, man skal lokke ind på svar for at få følgende svar pr mail.

Jeg beklager også at jeg har overset, at formålet med tråden kun er brok over manglende taknemmelighed.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Kirsten Kjellerup

Jeg synes, det er lidt groft at bruge udtrykket "brok over manglende taknemmelighed".

Indlægget handler jo ikke om at vise taknemmelighed, men om at give en tilbagemelding på, om hjælpen har været til nytte.

Jeg finder det helt rimeligt, hvis man frivilligt og gratis har brugt tid og kræfter på at hjælpe andre, at disse andre så også melder tilbage. Det er almindelig høflighed og har intet med  taknemmelighed at gøre. Selv om et 'tak for hjælpen' også vil være på sin plads.


Thestrup-Bjørn


Så er det vist på tide igen at få min tråd frem i lyset.

Der er stadig efterlysere, der glemmer at tjekke svar på deres tråde  :(
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Hans Poulsen



Hej Thestrup-Bjørn

Så sandt som det er sagt.

Helt mod min natur prøver jeg gang på gang at tænke pænt om mine medmennesker, herunder min medforskere i genealogien, og forestiller mig da, at trådstarteren er blevet akut indlagt på hospital og derfor midlertidigt afskåret fra at svare, at han eller hun har fået en afbudsrejse til et eksotisk sted, hvor champagnen, kaviaren og solbeskinede sandstrande findes i rigt mål - og lignende betragtninger, der sætter trådstarteren i en godt lys.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

Citat fra: Kaare Grodal Dato 03 Sep 2013 - 20:04
Jeg beklager, at jeg ikke formulerede mig godt nok før, vi er enige, man skal lokke ind på svar for at få følgende svar pr mail.
Det afhænger af hvilke indstillinger du har valgt i din profil.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Ejvind Hansen

Hej Jørgen.

Jeg kan da godt forstå at du bliver mopset, det ville jeg da også blive

men den abonnér den svigter ind imellem, jeg har også omtalt det her.

Fat mod Jørgen, jeg vil gerne ha' din hjælp i fremtiden.

MVH. Ejvind. :) :)

Arne Feldborg

Citat fra: Ejvind Hansen Dato 18 Sep 2013 - 17:30
Hej Jørgen.

Jeg kan da godt forstå at du bliver mopset, det ville jeg da også blive

men den abonnér den svigter ind imellem, jeg har også omtalt det her.

Fat mod Jørgen, jeg vil gerne ha' din hjælp i fremtiden.

MVH. Ejvind. :) :)
Er du sikker på at du er i den rigtige tråd.?

Citatmen den abonnér den svigter ind imellem, jeg har også omtalt det her.
Hvornår har du sidst været ude for det (uden at det skyldes at du selv har glemt at slå det til).?
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Ejvind Hansen

Hej Arne.

Næ, det ser det ikke lige ud til

nå så fik jeg da skrevet til dig.

MVH. Ejvind. :)

Thestrup-Bjørn

Jeg skrev den 15. august 2013

Men al videre debat om funktionen Abonnér bedes fortsat andetsteds f.eks. i gruppen "Om brug af DIS-Forum".

Ingen grund til at fylde denne tråd med det; funktionen Abonnér er omtalt flere gange i årenes løb.




Vil I være rare at undlade af drøfte tekniske problemer i MIN tråd :(
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Helle Damkjær Nygaard

Jeg har læst tråden med stor interesse og for mig er det en selvfølge, at man responderer på den hjælp man har modtaget. Jeg håber ikke, at jeg står på nogens liste over "manglende tilbagemeldinger" - ellers et stort undskyld - det skyldes i så fald uvidenhed.

Når det så er sagt vil jeg vove pelsen med et lille forsigtigt spørgsmål:

Det første jeg gør, når jeg åbner DIS er, at trykke "Vis nye svar til dine beskeder" - er det ikke godt nok, eller går jeg glip af svar og kommentarer til mine egne indlæg/kommentarer til andres indlæg?

Mvh.
Helle Damkjær
Med venlig hilsen
Helle Damkjær

Hans Poulsen



Hej Helle

Det første jeg gør, når jeg åbner DIS er, at trykke "Vis nye svar til dine beskeder" - er det ikke godt nok, eller går jeg glip af svar og kommentarer til mine egne indlæg/kommentarer til andres indlæg?

Du fortjener svar på dette spørgsmål, så jeg rykker lige dit indlæg frem.

Venlig hilsen og god søndag
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kirsten Kjellerup

Så vidt jeg ved er det desværre ikke godt nok. Du skal abonnere på svar for at følge en tråd. Hvordan du gør det, er beskrevet et utal af gange både her og andre steder.

Mvh.

Hans Poulsen



Hej Helle og Kirsten

I farten glemte jeg Thestrup-Bjørns opfordring

Vil I være rare at undlade af drøfte tekniske problemer i MIN tråd

Pardon, Thestrup-Bjørn.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Helle Damkjær Nygaard

Hej Hans og Kirsten.

Hans:
Tak for hjælp med at rykke tråden frem igen.
Mit indlæg var ikke ment som et "teknisk problem". Det var udelukkende et spørgsmål om at sikre mig, at jeg ikke overser svar på mine indlæg og dermed ikke får givet respons, som jo er det primære i denne tråd.
Jeg tolkede, at Thestrup-Bjørns opfordring om tekniske problemer hentydede til snakken omkring "Abonnér" og er ked af, hvis jeg har misforstået Thestrup-Bjørn. Men indrømmet: Jeg har overset "Om brug af DIS- Forum", der havde jeg formentlig fundet svar på mit spørgsmål  :-[

Kirsten:
Da jeg gik i på DIS nu til aften gjorde jeg som jeg plejer - kikkede på "Vis nye svar....". Jeg havde to svar på indlæg, der poppede op: Det ene var denne tråd, den anden i "Hjælp til tydning.."
Så jeg tror, at det er godt nok.

Tak for respons til Jer begge  ;)

Mvh.
Helle
Med venlig hilsen
Helle Damkjær

Thestrup-Bjørn

#45
Så ser det ud til at være tid til, at nye brugere (og/eller nye medlemmer) ser denne tråd.

HUSK at læse side 1.

----------------------------

Må lige nævne igen, igen

Vil I være rare at undlade af drøfte tekniske problemer i MIN tråd  
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998