Sømandskirken

Startet af Bjarne Thorndal Feddersen, 14 Sep 2012 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Inger Toudal

#30
Hej Bjarne

Som John skriver, så befinder Sømandskirkens (Nyhavn) kirkebog/kirkebøger sig på Rigsarkivet i København (fundet ved søgning i arkivdatabasen Daisy på http://www.sa.dk/content/dk):

Arkivserie:
Hovedministerialbog  1952 - 2004
Navn(e):
Hovedministerialbog (officielt)
Dateringer:
Arkivserien er dannet i perioden: 1952 - 2004

Eksemplar:               Fysiske enheder:                      Arkivinstitution:
Original, Papir m.m.    1 fysiske enhed(er) vis/bestil    Rigsarkivet

Fra    Til    Arkivskaber(e)
1952    2004    Sømandskirken i Nyhavn

- Når man trykker på vis/bestil, vises følgende:

Arkivskaber(e):    Sømandskirken i Nyhavn
Arkivserie:    Hovedministerialbog  1952-2004
Eksemplar:    Original,  Papir m.m.
Indhold beskrives med:    år (Emne, Køn, år)
Antal fysiske enheder:    1

Nr.        Indhold fra              Indhold til    
1/752-1    Fødte mænd 1952    Fødte mænd 1953    Gå til bestilling
1/752-1    Viede 1952            Viede 1954            Gå til bestilling

- Og det forstår jeg ikke rigtigt, når kirkebogen omfatter perioden 1952-2004. En mulig forklaring kunne være, at der er afleveret andre kirkebøger fra Sømandskirken, der endnu ikke er registreret i Daisy.

Måske kunne du bruge funktionen "Spørg Arkivaren" http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/sporg_arkivaren? og spørge, om der på Rigsarkivet findes kirkebøger fra Sømandskirken, der indeholder konfirmerede piger 1952-1954 og vielser 1961.

Vielsen skal måske findes i Holmen, hvor der jo også er indført andre vielser, der er foregået i Sømandskirken.

På AO finder du for øvrigt konfirmerede piger 1952 og 1954 i kirkebogen Holmen 1936-1960.

Venlig hilsen
Inger T.



Venlig hilsen
Inger Toudal

Bjarne Thorndal Feddersen

hej Inger tak, det var noget af en oplysning må se om jeg kan finde frem til det jeg skal bruge  :) men jeg har været igennem 1952 - 1954 og desværre ikke fundet de piger, så det kommer til at vente til jeg engang kommer til Sjælland/København.


Tak for hjælpen
Hilsen Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej John ok så er det noget som må vente til jeg kommer over til øen

Tak for hjælpe

Hilsen Bjarne