GENERING AF SLÆGTSBOG I MYHERITAGE

Startet af Peter Schmidt, 25 Dec 2019 - 14:33

Forrige emne - Næste emne

Peter Schmidt

Det er ikke uden problemer at generere slægtsbøger i MyHeritage når de har en vis størrelse. For mit vedkommende kan det ikke lade sig gøre, så hvad gør jeg. Den fulde forklaring der giver mening kan læses på min hjemmeside: //http://www.jelsroy.dk/30128222
M. v.h. Peter

Peter Schmidt

Hvor ville det have været rart om nogen ville læse om mit aktuelle problem på det opgivne link som en værre redelighed.

Jeg er blevet narret af MyHeritage som ikke alle skriver pænt om, og derfor beder jeg om råd, men ind til videre er siden besøgt men ingen svarer.

P.

Kurt Arne Empacher

Hej Peter
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem da jeg ikke bryder mig om My Heritage ,jeg har set din hjemmeside og sendt dig en hilsen ,meget stor slægtstavle  og flot
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Schmidt

Der er ikke mange gode råd her og den Er også svær.
Jeg har KUN 249 aner tilbage af et slægtstræ på knap 63.000 slægtninge.
MyHeritage fik penge for at forlænge min Premium Plus abonnememt et år frem til december 2020. De tilbagefører pengene til min konto og ændrer mit Premium Plus abonnement til et Basis abonnement der KUN giver adgang til 249 aner.

Folk hos Myheritage og jeg skriver sammen og de forklarer at de er rigtig kede af situationen og forærer mig 3 måneders Premium Plus abonnement gratis.

Fint nok, men det fungerer bare ikke for det vises KUN 249 aner på mit træ.
Jeg logger så ud for at se og nu vises en side hvor der i min velkomsthilsen står 62tusinde og et eller andet. Det lyder mystisk og tyder på at andre kan se hele slægtssiden. Det kan jeg ikke uden login og ved login så kun 249 aner.

Jeg har en FTP fra MyHeritage og den er ligeledes ændret fra fra godt 62.000 til 249 aner, og den kan nu heller ikke udskrive slægtsbøger.

I elvte time nåede jeg at lave en GED Com fil af mit træ, problemet er blot at man kan køre filen uf fra MyHeritage, men ikke putte den ind igen. Den kan så køres ind i FTP og bør derfra kunne tramsmiteres til MyHeritages program.
Om det så bliver uden fejl er uvist.

Seneste support fra MuHeritage er at de ikke kan finde fejlen, blot konstatere at min side er ændret fra over 62.000 til 249 og refererer til om jeg har flere konti. Jo jeg har en gammel konti med få aner på som jeg ikke kan slette, men den bør da have et andet kundenummer.

Det vil være interessant at vide hvor mange der kan se min side med godt 62.000 slægtninge, for hvis alle andre kan det, skal jeg ikke begynde at ændre noget foreløbigt.

For fuld forståelse anbefales det an læse mit indlæg på min hjemmeside som der er et link til herover.

Link til min MyHeritage side: //https://www.myheritage.dk/site-230634591/peter-petersen-schmidt

V.h. Peter

Kurt Arne Empacher

#4
Hej Peter
Det var godt at du har en gedcom fil så kan du da få fat i et slægtsprogram at lægge det ind på
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Schmidt

Det her bliver til pjat med MyHeritage med mig som taberen.
Det er lykkedes mig at hente 2.629 personer ind på min side fra gammel FTB (MyHeritage) og den har jeg så gemt som en GED Com fil.
Jeg har så en GED Com fil med ca. 62.400 slægtninge og den har jeg forsøgt at tilbageføre på min side, men så enkelt er det ikke, for som MyHeritage skriver: Din GEDCOM er overført og er i øjeblikket under behandling.
Du vil modtage en e-mail, når behandlingen er fuldført.

Jeg har ventet på fuldførelsen et stykke tid UDEN resultat og tror da at den behandles manuel og sandsynligheden for at behandlingen ikke fuldføres er til stede.

Så jeg har på en måde en gardering men det kræver så et prigram hvor den kan åbnes, for det kan den nemlig IKKE i MyHeritages FTBer. Hertil kan KUN importeres fra MyHeritages familieside. En GED Com fil skal således overføres til MyHeritages familie side og så derfra overføres til MyHeritages FTB og IKKE omvendt for SÅ bliver det hele for let.

Det vil med andre side at MyHeritages FTB er UDEN konfigurationsprogram.
Jeg står så med knap 13.000 billeder som endnu ligger på MyHeritage, men som jeg IKKE uden videre kan hente hjem, og KUN ved at kopiere hver enkelt billede. Mon ikke jeg skal glemme alt om billeder for halvdelen er alligevel uden tekst og derfor umulig at anbringe de rigtige steder. Billeder fra Smart Match for jeg skriver altid hvem der er på billederne. Det er af større betydning end et nummer.

Der er folk som har givet udtryk for at det er komplet uladesiggørlig at lægge knap 63.000 personer ind hvilket skulle give 18 personer i timen fik jeg at vide, subsidiær løgner.

Andre familiemedlemmer med familiesider og medlemmer på min side har jeg så megen tiltro til at hver eneste ikke er kontrolleret. Folk f. efter 1960 kan jeg ikke kontrollere men stole på familiens oplysninger.

Jeg har mange tusind kirkebogssider i mit private arkiv og brugt oplysninger herfra og jeg har besøgt ca. 350 kirkegårde og fotograferet 80.000 gravsten som fylder knap 200 GIGA Byte.

Noget HAR jeg gjort for at få en fornuftig slægtsbog og de der ikke stoler på andre med store slægtsbøger kan blot lære at kontrollere.

Så længe der findes kirkebøger tager de fleste kontroller KUN få minutter, hvor en søgning kan flere timer for en enkelt. Da jeg har materialer liggende for 25 år har det naturligvis lettet opgaven at lægge ind på MyHeritage.

Nok om det. Jeg troede virkelig på hjælp og gode råd her.

V.h. Peter


Lennarth Nielsen

#7
godmorgen Peter,

det er lidt af et stormvejr du har været ude i - og er det vel stadigvæk. Hvis du har mod på at publicere noget data igen, kunne TNG (The Next Generation of Genealogy Sitebuilding) måske være en mulighed:
https://www.tngsitebuilding.com/

Jeg har tidligere selv benyttet mig af deres løsning, og har tænkt mig at få det til at køre igen. Jeg havde midlertidigt fjernet det fra min hjemmeside, da jeg skulle have skjult nogle persondata. TNG kræver, at du har din egen hjemmeside, hvorfra du lægger programmet ind. Det betyder, at du selv er herre over alle data. Support er mig bekendt kun på engelsk, men de er gode til at svare. For år tilbage har jeg skrevet med en, der hedder Finn Holbek, da han benytter TNG. Et eksempel på brugen af TNG kan du se på hans hjemmeside her:
https://finnholbek.dk/

Der er også flere eksempler fra TNGs egen hjemmeside, som du finder under User Sites i menuen. Derudover kan du finde et hav af hjemmesider med TNG ved at søge lidt på nettet. Du finder også en kort liste af web-baserede programmer, hvis du vil se på andre muligheder:
https://slaegt.dk/kom-i-gang/for-du-begynder/programmer/programmer-web/

Det næste problem er vel så at få data derover. Første step er at få alle data fra MyHeritage i et læsbart format. Jeg kan ud af dine beskrivelser ikke helt se, om dine data ved MyHeritage allerede er slettet. Ellers ville jeg foreslå, at du igen skriver til dem og beder dem om at få en af deres udviklere til at lave et udtræk af alle dine data. Det kan være det så bliver i et eller andet obskurt format, som kun kan læses af MyHeritage. Du kan eventuelt også bede om at få udtræk i flere formater, så du også har data i en helt almindelig *.gedcom-fil. TNG kan i hvert fald læse *.gedcom-filer, men at få alle tilknyttede billeder med, bliver nok ikke så nemt. Til det kan du, hvis du får et udtræk med billeder fra MyHeritage, prøve at få TNGs support til at kigge på filformatet. Måske kan de med lidt kodning få filen indlæst i TNG. Dog kræver hele setuppet, at du først køber et nyt domæne eller benytter dit eksisterende, hvorfra du kan offentliggøre data ved hjælp af TNG. Det er mit bedste bud. Hvis ikke det kan lade sig gøre at få billederne med over, så er det nok lidt forfra med den del, men hvis du kunne få alle persondata med over, så er du også et stykke af vejen.

Håber du finder en løsning, da det lyder til, at du har en masse spændende data liggende.

Hav en god dag.

Mvh. Lennarth