Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Ja tak Hanne Fisker, dejligt med brugbare svar - undskyld forglemmelsen med taknemmeligheden, der er stor.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr (med hovedet i bøgerne) og ikke altid på tråden, selv om der er gang i "gongongen" jævnligt.

Hanne Fisker

Godmorgen til alle.

Til Horst Peter Fries
Undskyld det sene svar, men er pt. ikke meget på min pc.

Interessen for Wulff/wolffs er der skam endnu, og jeg ville blive meget glad for dine Wolffs.
Send mig en mail så finder vi ud af noget!

Til Lise Østerberg Bahr
Bedre sent end aldrig og alt forladt jeg er jo ikke pt. ved min pc af flere grunde så jeg ser ikke jeres svar så hurtigt som jeg burde.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Lise Østerberg Bahr

Hej Hanne.

Do. her - men naturligt her op til jul. (moder er i "køkkenet") !!

Jeg skal efter jul se efter nogle flere Wulff forbindelser - jer er stødt på - lige før nedlukning af pc.

Med venlig hilsen og god jul
Lise Østerberg Bahr

Karin Andersen

Hej Hanne :)

Lis har gravet denne Wolf frem. Ham har du ikke på hjemmesiden.

Jeg har omskrevet det lidt så du forhåbentlig bare en gang med tiden kan kopiere det over på siden.
http://www.hannes-slaegt.dk/53900771


Eyler Kristian WolfFødt 1637.
Død: 1711
Stilling: Præst i Hillested 8.3.1678-1695
Stilling: Efter1695 præst i Skjelby-Gjeddesby
Gift med: Karen Pedersdatter (Widsted). Født 1637-død 1692. Datter af Borgmester i Nakskov Peder Mortensen Widsted.
Børn:
En søn
To døtre
Eyler Kristian Wolf blev efterfulgt af sønnen i Hans i 1708. Se Wiberg bind 3, side 77.
Note til Wolf i Skjelby-Gjeddesby: præst nr. 3 var Mads Andersen Beske, nr. 7 var Niels Madsen Hommel af Kippinge-B, som hørte til Humble-slægten.
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,328.690.html

På samme side har du:

Edvard Georg Wulff (Cand. Theol. Forpagter af Saltoftegaard)
Født 27-12-1811, begravet 06-03-1812
Stubbekøbing, Falsters Nørre, Maribo: opslag 3. KB 1811-1835
Død 13-05-1860, begravet 19-05-1860  
Ubby, Ars, Holbæk, opslag 193, KB 1856-1876
Gift den 06-06-1838 med Anine Cathrine Fonnesbech
Vartov Hospital, Sokkelund, København: opslag 50. nr. a) 2. KB 1834-1851

.....det ser ud til at han er begravet to gange med 48 års mellemrum ???

PS. Et svar er ikke nødvendigt ;)

Hilsen Karin



Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Hanne Fisker

Hej til jer alle

Til Lise Østerberg Barh

Det haster ikke med dine Wulffs, jeg har ikke så meget tid lige pt. til at gøre ret meget ved noget som helst.

Til Karin Andersen

Tak for indlægget her i tråden og for at gøre opmærksom på en fejl på hjemmesiden, den kigger jeg på med det samme sådan rent undtagelsesvis jeg er jo alligevel oppe lige nu.

god jul

Hanne Fisker

Lise Østerberg Bahr

Hanne Fisker.

Tak for dit svar her nu du alligevel var oppe - og  ??? i tråd med Karin s - (hystaden (the Queen) der lige røflede mig i aftes) - sådan fornammedes det i hvert fald, (her på hendes "indspiste "sites - thi hi - som hun selv udtrykker sine tanker- sådan skolepigeagtigt (fra min lærertid) - dog fuldstændig uden bund i realitetssansen - ufatbart lavt !

I finder dem nok selv - man sku jo nødig ta´brødet/arbejdet/"afkastet" - ud af munden på visse mennesker fornemmer man her - skuffende - mine oplysninger er heldigvis meget værdifulde for mig selv og andre.


GOD og hyggelig JUL
Lise Østerberg Bahr


Hans Peter Hansen

Hej alle

Håber i alle kan bruge de informationer i får her, derfor får i også lige denne her.

HUSK

at respekter hinanden
at holde teksten i et godt og rent sprog
af ikke al ironi bliver lige vel modtaget
at vi alle er her frivilligt og for at hjælpe hinanden

Fortsat glædelig december fra jeres moderator.

God jul til alle
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Vivi Winther

Hej Hanne,

1899-1923 Gammel Haderslev, Haderslev, Haderslev opslag 2

Hans Heinrich Wulff`s  død

kom lige forbi den ham intet tjekket håber blot det er en du ikke har  :)

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Hej Vivi Winther

Takker mange gange for denne Wulff. Jeg befinder mig pt. ikke hjemme og kommer nok ikke til at lave så meget omkring Wulff/Wolff i øjeblikket.

Men jeg følger op på alt i denne tråd når jeg igen kan arbejde normalt.

Godt nytår, håber du fik en god jul.

Knus Hanne Fisker

Vivi Winther

Hej Hanne, jeg ligger dem bare ind  ;) når jeg lige møder dem. Håber du snart må være hjemme igen, Wulff eller Wolff er en ting mere vigtig er dig.  ;) Vi snakkes ved.

2012 Nytårs knus sender jeg dig

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lis Klarskov Jensen

Hej Hanne

Godt nytår og god bedring  :D. Du er nået langt med dit spændende projekt siden vi mailede sammen. Dejligt at have din navnebase som søgemulighed!!! For mig og for andre.

Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Flemming Willum Petersen

Hej Hanne

Spændende projekt du har gang i med Wulff-slægterne.
Jeg leger selv med tanken om noget lignende, men holder mig til et rtf-dokument for mine slægtsnavne indtil videre.

Nå, men jeg har naturligvis også lidt at bidrage med.

Jeg er lige stødt på en vielse mellem Engelke Leonardine Wulff og Peter Jørgen Friis i Odense Sct. Hans i 1888 (Opslag 104) Det må næsten være hende du i forvejen har som født i Sæby, Dronninglund, Hjørring Amt, men her er der altså lidt mere om hende.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Hanne Fisker

Hej kære venner og til de nye som har skrevet til mig.

Det er ikke fordi jeg har glemt jer, overhovdet ikke og i må hjertens gerne ligge jeres Wulffs ind i tråden. Men jeg kan ikke skrive ret ofte i øjeblikket og derfor kan der godt gå lidt tid før i får svar.

Jeg kan pt. ikke skrive fra min pc, årsagen er personlig, men bær over med mig. Jeg skal nok følge op på alt når jeg igen er klar.

Godt nytår til jer alle.

Knus og venlig hilsen
Hanne Fisker

Karin Andersen

Hej Hanne :)

Godt nytår til dig. Jeg sætter lige en lille Gartner ind på din tråd.

jeg håber at han er en af den slags der kan "plante smil og plante solskin"


Navn: Wulff, Johann Hendrich
Ægtefælles navn:
Ægtefælles fornavn:
Erhverv/Ægtefælles erhverv: Gartner
Forfatters navn: ,
Type: Ligvers
År (trykkeår eller dødsår): 1755
Kilde: 1
Noter

Kilde: http://degnehistorie.dk/ligpraedikernerdata.html

med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Bjarne Lund Andersen

Hej Hanne!

Indrømmet jeg har ikke nærlæst alle indlæg i din meget lange tråd, men "faldt" over Karins henvisning til Eiler Christian Wolf, præst i Skelby-Gedesby †1711!
Jeg er ret sikker på, at han ikke tilhører dine Wulff/Wolff o.s.v.. Vil foreslå dig at låne på biblioteket "Stamtavle over slægten Wolf fra Slesvig" v/Johannes Wolf udgivet 1929 - den er ret pålidelig og omfattende - så du ikke risikerer at få blandet de forskellige Wolf/Volf o.s.v. slægter sammen. De er meget omfattende, så det vil være træls for dig.
Els god jagt og godt nytår.

mvh Bjarne

Ps. Gamle Eiler var/er iøvrigt min 5xtip.

Hanne Fisker

Hej i tråden.

Til Karin Andersen

Tak for Johan Heinrich Wulff, jeg gemmer ham og kigger på ham sammen med alt det andet når jeg igen kan arbejde fra min pc.

Til Bjarne Lund Andersen.

Tak for tipset om bogen, jeg kan lige hurtigt fortælle dig at denne tråd blev oprettet i sin tid for at hjælpe andre og mig selv med vores Wulff/Wolff.
Alle de "Ulve" vi finder bliver med tiden lagt på min hjemmeside til glæde og gavn for alle, det er derfor ikke kun mine "Ulve" som optræder i denne tråd!  ;)

Jeg håber i begge to må få et godt nytår.

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Lis B. Jensen

Hej Hanne

I forbindelse med min gennemgang af skifteprotokollen i Vordingborg Søndre Birk - 1914-1923 - opslagene 132, 133, 134, 143, 144 - opstræder den Gårdejer Wullf Fra Vallekilde - gift med Laura Elisabet Hastrup.

dette blot til info.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Bjarne Lund Andersen

Hej Hanne

Har set din hjemmeside. Omtalte bog har 231 sider tætpakket med 100-vis "ulve" i den slægt, jeg tilhører, så indtastning bliver et omfattende job, dertil kommer at bare denne "ulveslægt" har endnu større "aflæggere" i Norge og USA.
Det værste er at de på kryds-og-tværs af slægter/tid staver "Ulv" på 6-8 forskellige måder. Har slåsset med dem en halv snes år, - så god fornøjelse og held og lykke med projektet!

mvh
Bjarne

Hanne Fisker

Hej Lis B. Jensen

Tusind tak for info.
Glæder mig at du vil dele den med os alle.

Til Bjane Lund Andersen.

Jeg vil i nærmeste fremtid forsøge at låne den omtalte bog.
Og måske selv få fat i den via en antikvarboghandler, tak for din interesse.
Projektet er en form for livsopgave, jeg er skam godt klar over hvor svære disse "ulve" er at få styr på.

Godt nytår begge to.
Venlig hilsen
Hanne Fisker.

PS. det er stadigvæk ikke min egen pc jeg skriver fra, så det er ikke tit jeg kan besvare jeres indlæg.

Karin Andersen

Hej Hanne.

Lige en lille leviring.

Johan Wulff
Kbh. A., Sokkelund H., Holmens sogn. 1648-1670. Opsl. 247.
26. feb. 1666. Johan Wulff Bryggerschriffuer og Margrete Othmarsdatters søn døbt Frederich [Johansen Wulff]. Faddere: Rex Frederich III. Chrang? 5. Elects? Princeps? Admiral H. Henrich Bielche. Catrine Melchior Sejglers, Justine Hans Sibolts, Mari Poffuel Curtis.

Jørgen Wulff
Kbh. A., Sokkelund H., Holmens sogn. 1648-1670. Opsl. 249.
1666. Nicolaus [dag]. Jørgen Wulff Soldat og Gundel Pedersdatter en datter døbt Anna-Sophie [Jørgensdatter Wulff]. Faddere: Anders Jennsen Soldat, Jørgen Christensen, Kirstine Clausdatter og Marie Jochumsdatter.

Jürgen Wülff
Kbh. A., Sokkelund H., Holmens sogn. 1648-1670. Opsl. 255.
1668. 20. april. Andreis Pettersen Commersbud og Anne Sørensdatter en søn døbt Jürgen Wülff. Faddere Jens Sørensen renteskriver,  Søren Jensen Renteskriver, Secretarij Gises hustru, Secretarij Birmands hustru, Margrete Knud Walters.

Svend Vulff
Kbh. A., Sokkelund H., Holmens sogn. 1648-1670. Opsl. 260.
1668. Svend Vulff Gefreider og Bente Lauritzdatteren søn døbt Petter [Vulff].
Faddere. Marcus Garber, Bÿrge Nagelsmed, Fru Eddle Uldfeld, Anna Hofkvinde?, Fru Cariso.

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Bjarne Lund Andersen

#410
Hej igen; bogen findes desværre ikke antikvarisk, så havde jeg forlængst købt den, og kun til låns på 9 biblioteker!

mvh
Bjarne

Hanne Fisker

Godeftermiddag

Til Karin Andersen

Tusind tak for din levering, dejligt med opslagsnr osv.

Til Bjarne Lund Andersen

Det var ærgeligt at bogen ikke fås antikvarisk. Så må jeg jo låne den.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Lise Østerberg Bahr

Hej I med WULF/Wolff med dif. stavemåde.

Jeg har en gæstgiver Wolff fra HARMONIEN - BORGERFORENINGEN.

se også:
Peter de WULFF (dir. Haderslev bank) og Hans Jürgen Hinrich de Wolff, Flensburg Købmand, Rådmand.

Læst i  bogen om:

BORGERFORENINGEN  H A R M O N I E N - 1788 - 1849 - 1949 - Træk af Danskhedens Historie i Haderslev gennem 150 år - samlet i anledning af hundredårsdagen for HARMONIENS GENOPRETTELSE - 13. oktober 1949.

(jeg har netop erhvervet mig en bog på ca. 300 sider om HARMONIEN). som jeg først skal have læst - men her er altså på forhånd lidt om emnet.

Jeg har i tyske arkiver, læst at en af mine - Carsten Samuel Bahr 1770 - aner - efterkommere - startede BORGERFORENINGEN HARMONIEN op - Udgivet af SELSKABET HARMONIEN - HADERSLEV.

I DAG KULTURHUS I HADERSLEV.

Der er ved skimning af bogen, rigtig mange genkendelige navne blandt bogens navne, bedsteborgerne i Haderslev.......og deres bekendte. Glæder mig til at nærlæse bogen.

I øvrigt læste jeg, at en borger OUTZEN (medlem af Harmonien) blev udvist af  landet. grænsestrid....grænsestrid.....grænsestrid...... krig - krig.....

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr :)



Flemming Willum Petersen

I KB Ringe 1896 - 1913 , Opslag 103 findes Elise Marie Wolff død

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Hanne Fisker

Hej i tråden

Tak for jeres indlæg Lise og Flemming.

Og nu til en lidt kedelig nyhed.
Dette skrives fra en andens pc.
Jeg har pt ingen internet - er lige flyttet - men håber det snart er i orden.

Men jeg må nu sige at jeg savner at komme igang igen og se hvor alles indlæg fører mig hen.

Knus til jer alle.
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej venner.

Jeg har fået internet igen og regner bestemt med at komme igang som lovet til marts.
Jeg glæder mig til igen at forske i Wulffslægterne og til at se om jeg mon ikke skulle være mere heldig i år hvad angår min egen Wulff/Wolffslægt!

kender nogen af jer en Dorthea Wolff Sandholts 1848?
En Wolff fra Australien har interesse i at få oplysninger om hende, men har ikke skrevet andet på min hjemmeside - under kommentare!

Mvh
Hanne


Mette R Francke

#416
Hei

Her er den etterlyste
name:    Dorthea Wolff
Gender:    Female
Baptism/Christening Date:    24 Sep 1848
Baptism/Christening Place:    SANDHOLTS LYNDELSE, SVENDBORG, DENMArk   
Father's Name:    Claus Bernhard Wolff    
Mother's Name:    Anne Dorthea Jensdr
Sandholtd Lyndelse 1847-1891
Dåp :oppslag 44.
Konfirmasjon : oppslag 123.

Svendborg, Sallinge, Sandholts Lyndelse, Sandholtslyndelse By og Mark, et huus, 11 F1, FT-1860, B0370
Claus Bernhard Wolff   61    Gift   huusfader   huusmand   Wøhrden, Meldorf Amt
Ane Dorthea Jensdatter   57    Gift   hans kone      Ringe sogn, Svendborg Amt
Johan Christopher Wolff   16    Ugift   deres børn      her i sognet [Sandholtslyndelse]
Dorthea Wolff   12    Ugift   deres børn      do [Sandholtslyndelse]
Susanne Hansen   27    Ugift   tjenestepige      do [Sandholtslyndelse]

Name:    Elise Marie Wolff
Baptism/Christening Date:    03 Feb 1839
Baptism/Christening Place:    SANDHOLTS LYNDELSE, SVENDBORG, DENMARK   
Father's Name:    Claus Bernhardt Wolff   
Mother's Name:    Dorthea Jensen

Name:    Elise Marie Wolff
Baptism/Christening Date:    10 Oct 1833
Baptism/Christening Place:    SANDHOLTS LYNDELSE, SVENDBORG, DENMARK   
Father's Name:    Claus Bernhard Wolff   
Mother's Name:    Dorthea Jensen

En bror , Jens Andreas , Sandholts Lyndelse 1837-1847  oppslag 6.
Johan Christopher oppslag 8.
Elise Marie oppslag 12.

Mette
Mette R Francke

Hanne Fisker

Hej Mette

Det var sandelig hurtigt svar, dejligt at se dig i min tråd og tusind tak for hjælpen.

Jeg ligger lige et link til tråden her ind under kommentaren på min hjemmeside og håber at Hr. Wolff fra Australien igen kigger på siden, han har desværre ikke skrevet en e-mailadr.

Mvh

Hanne

Mette R Francke

Hei

Claus Berhard Wolff død : Sandholts - Lyndelse 1847-1891 oppslag 238.

Mette
Mette R Francke