Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Peter Berényi

Citat fra: Hanne Fisker Dato 28 Sep 2011 - 20:12
Kære alle samme.

Jeg beklager meget at måtte indrømme dette, men jeg magter ikke længere at styre min hjemmeside, og denne tråd samt at følge op på alt det i har været så venlige og hjælpsomme at komme med til mig.

Alt der ligger på min hjemmeside vil blive lagt her i tråden eller gemt på min computer, hvad i så vælger: enten at forsætte eller at stopper er op til jer.

Hjemmesiden vil blive lukket om tre måneder, da jeg lige har betalt.

Med højagtelse og tak til alle som har bidraget til denne tråd.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

PS: omstændighederne gør at jeg vælger også selv at stoppe på denne tråd.
I skal vide at det betød meget at i deltog.



Hej Hanne,

Jeg synes ikke at du skal stoppe den hele, selv også på den her forum - Men du kan isted for at stoppe her ved at tage en paus tils du kende for at tage igang i sagen igen!

Mvh
Peter
Venlig hilsen
Peter

Rode, Rohde, Rhode, Roede, Rhodius m.v. - http://www.roderne.n.nu/

Hanne Fisker

Goddag

Til Rebbeca Dalhoff Helqvist

Du skal have tak for Wulf'en og så beklager jeg at du først får svar nu.

Til Peter Berényi

Jeg skal overveje det du foreslår.

mvh
Hanne Fisker

Christian Grøndberg

Hej Hanne,

Jeg synes, at du skal holde en pause. Du kan lade denne tråd vokse i tiden indtil du får modet til projektet tilbage.


Her er lidt flere Wulff'er fra Stubbekøbing:

FT1890 Maribo Amt, Stubbekøbing købstad, Torvet, opslag 5-7, Kjøbmand Wulff med flere.


Med venlig hilsen
Christian T.G.

Hanne Fisker

Hej Christian Grøndberg

Jeg vil som skrevet i indlægget før dit, tænke over det!

MVH
Hanne

Mette R Francke

Hei

Nå har tråden din blitt 13 sider lang , og det er jo sannsynlig at du har denne linken

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=REG&db=kit2&id=I2370

Mette
Mette R Francke

Christian Grøndberg

I Emmerlev Sogns kirkebog findes:

- Jacob Georg Christian Wolff (fra Svendborg), samt
- Theodor Wulff

Emmerlev, Tønder. 1826-1834, opslag 255 (pagina 505).

Vivi Winther

Hej Hanne, har lige siddet og kikket i kirkebøger fra Føvling og Ring Sogn, Skanderborg amt og tænkte så på dig der var mange Wulffer men lige så snart de var født døde de også.... Så syntes ikke de ville "pynte" på din fantastiske flotte hjemmeside (jeg er ikke misundelig  ;).... jow det er det jeg er), man bliver så glad af at se hvor stort et stykke arbejde du ligger og har lagt i det du er super dygtig  :), vil du alligevel have dem, skal jeg nok  slå dem op du siger bare til. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Goddag til alle

Hej Mette, Christian og Vivi.

Tak for jeres bidrag til tråden, for linket, Wulff/Wolff og ros!

Jeg reagere ikke så meget på tråden da den jo rent faktisk var sat på pause fra min side, så jeg håber i tilgiver mig at jeg ikke har svaret jer før nu.

Kære Vivi, hvorfor misundelig på min hjemmeside, du kan da sikkert lave en som er ligeså flot.  ;)
Og min har jeg lavet om på og ændret et utal af gange og jeg er stadigvæk ikke selv tilfreds med den.

Med venlig hilsen til jer alle.
Hanne Fisker

Vivi Winther

Hej Hanne, mente jeg også at have læst, men kunne se der blev ved at komme Wulffer, så jeg blev i tvivl, derfor denne besked.

Hjemmeside så flot som din, nej det kan jeg ikke  ;), vil gerne men mangler evnerne  :). Har en datter og svigersøn som er fantastiske til det så jeg håber de får tid, at lave en til mig. Kan ikke forstå du ikke er tilfreds, den er flot, brugervenlig ja alt det der nu gør at man surfer tilbage for lige at se, super god.  Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Hej Vivi

Har sendt dig en mail.  :D

MVH
Hanne

Vivi Winther

Hej Hanne, ser jeg lige  ;).

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Christian Grøndberg

I Brede Sogns kirkebog findes:

- Margrethe Wolff (fra Bredebro), samt
- Andreas Hansen Wulff

Brede, Tønder. 1835-1898, opslag 214.

Jeg er vist også stødt ind i nogle andre Wulff'er i dette sogn tidligere.

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Hanne Fisker

Hej Christian

Takker mange gange.

Men jeg begynder ikke med Wulff forløbeligt!
Starter måske igen om et par måneder.

MVH
Hanne Fisker

Christian Grøndberg

Hej Hanne,

Det er bare i orden, og det er forstået, men jeg smider dog alligevel indlæg herind, hvis jeg støder på Wulff'er/Wolff'er.

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Hanne Fisker

Godmorgen Christian

Det er ok!  :D

MVH
Hanne

Christian Grøndberg

Løgumkloster, Tønder. 1822-1864, opslag 412, nr. 29.

- Lene Margrethe Wolf
- Christian Jørgensen Wolf
+ børn

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Christian Grøndberg

Samme kirkebog. Opslag 458, nr. 35.

- Cathrine Marie Wulff
- Mette Christine Wulff
- Jørgen Hansen Wulff

Peter Berényi

#377
Her kommer en Wolf til dig...

Århus, Vor Frue, Hasle, Århus opslag 325, nr. 3

Lovise Wiehelmine Wolf

Århus, Vor Frue, Hasle, Århus opslag 325, nr. 13

Ragnhild Carina Wolf
Venlig hilsen
Peter

Rode, Rohde, Rhode, Roede, Rhodius m.v. - http://www.roderne.n.nu/

Henning Møller Madsen

Jeg har et par Wolff'er på Als men det er jo ikke Wulff'er
18 marts 1839, ulkebøl på als. Anne Helene Wolf
mvh
Henning

Hanne Fisker

Hej Christian Grøndberg, Peter Berényi og Henning Møller Madsen.

Tak for jeres bidrag til tråden.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Gunnar Martensen

Anna Catharina Jørgensdatter blev døbt 12. p Trin. (21.8.) 1774 i Skt. Povls Kirke i Korsør. (Faderen, Jørgen Hansen var da tjener hos Monsr. Samuelsen, hvis hustru bar barnet)
Død 31.5. 1836 i Skt. Mikkels Landsogn, Slagelse. Begravet 5.6. 1836 i Skt. Mikkels Kirke.
Landsarkivet for Sjælland, Korsør Sogn (1-423-2 9/10):
Side 512
1805
Den 5 Jan Jöden Berent Wulf Slagter i Skielskiör og Pigen Ane Kathrine Jörgensdatter her af Byen. Det ... er Ei Luthersk og Indskrivningen finder Stæd paa Grund af forevist Bevilling: Dateret den 25de Feb 1802. Vedlagt findes det fornödne skriftlige Revers. For Vielsens Lovlighed indestaar i ôvrigt undertegnede forlovere
Sören Pedersen smed i Corsöer, Niels Ilum Skomager i Corsöer Ægteviede den 31de Januarij s. St.
oo 31.1. 1801 til Berent Wolff.
De fik børnene:
1.   Andreas Wolff:
Døbt 4.1. 1801 i Skt. Povls Kirke, Korsør. Udlagt barnefader: Jøden Bernet Wolff. Karen Jørgensdatter var blandt fadderne.

Hanne Fisker

Hej Gunnar Martensen

Jeg siger tak for dette meget udførlige indlæg til tråden.

MVH
Hanne

Thomas Dalvad

Gode og nem slægtsforskningsside, der både tilbyder gratis online program og et program du kan hente gratis til din computer.

http://www.myheritage.dk/FP/Company/login-to-myheritage.php

ps. det er på dansk
At vide hvor man kom fra er at kende udødelighed

Bjarne Hansen

Hej
Se efter Charles Wulff på google. Her kan man blive klog.
Der er en del Wulff er i Korsør. Nok fordi at der er en del søfolk imellem
God jagt
Bjarne Reimer

Hanne Fisker

Godaften i tråden

Til Thomas Dalvad.

Et program som jeg personligt ikke selv kan anbefale har prøvet det og kan nu ikke komme af med deres nyhedsbreve selv om jeg ikke har programmet mere, det blev afviklet da jeg opdagede det gik på nettet af sig selv. Aner ikke hvorfor det gjorde det!

Til Bjarne Hansen
Jeg vil kigge efter omtalte herre og takker for oplysningen om Wulffs i Korsør.

Med venlig hilsen
Hanne

Vivi Winther

Hejsa Hanne, flere billeder er "fanget" i mit kamera af gravsten Wulff dem øver jeg mig endnu på at ligge ind  :), lykkes det ikke sender jeg dem på anden vis. Faldt lige over en Nicolai Wolff med familie

Aabenrå, Holbøl Ft 1930 opslag 109

dem får du lige her  :).

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Hej Vivi Winther

Takker pænt for denne oplysning og du høre fra mig snarest ang. det med billederne!

Knus Hanne

Lise Østerberg Bahr

Hej Hanne og øvrige.

Har man været inde på følgende slægt med relation/ til WULFF = BASSESKY/ PASCHEWSKY/ BARSINSKY ??

Jeg fandt under min egen søgning (rigtig mange WULFF / = ULV´ER / = WOLLFFs m.fl. men her er i hvert fald også nogle:

OG ideer til at komme videre modtages selvfølgelig med tak.

Forkortet udgave - afskrift:
MARIANNE WULFF, tip oldefar til Johan Bassesky,  gift den 5.10.1803 i Skt. Ansgarsd Katolske Menighed, København, med Marie Anne Wulff.

Måske et polsk-norsk ægtepar med 4 børn Kbh. Katolsk menighed - flytter muligvis hjem fra Kiel i 1833.

HVOR er sporene efter dem i København efter 1814 ?

Den senere nævnte Juliana Theresia Barzewsky /Barsinsky født 12.1.1808 i  København døbt 25.12.1811 i Ansgars Katolske  menighed, København.

blandt FADDERE:
Ignatia Erlewein,
Fried. Waldmeyer og J. Collaz.
JOhanne Horke og Sophia KAISER.

Spinder og syer, oversendt fra 11.4.1833, forsorgsberettiget. Gift 22.7.1842 i Vor Frue, København med arb.mand Jacob Jacobsen, født 25.7.1817 København døbt 31.8.1817 i Garnision KIrke. søn af gadevægter Søren Jacobsen og Karen Hansdatter.

Hvad sker der med familien/slægten - indgift N:N: BAHR / BASSEWSKY/BASINSKY/EVT. BASINSKI ??

Hvem Hvem var NN Bahr ?

Med venligh hilsen
Lise Østerberg Bahr

Hanne Fisker

Hej Lise Østerberg Bahr

Aner det ikke for at være helt ærlig, men du kan jo selv kigge på min hjemmeside! Adressen ses nederst i dette indlæg.

Og tak fordi du har lagt denne Wulff ind i tråden, jeg har til gengæld været inde i din tråd med lidt info som jeg håber du kunne bruge.

mvh
Hanne Fisker

Horst Peter Fries

Hej !

Har ikke fulgt tråden, men kan da fortælle, at jeg hører til Wolff slægten i Ubjerg sogn. Min bedstemor Meta Wolff var den sidste fødte Wolff i sognet. Jeg har forsket en del i slægten og har en hel del oplysninger ( 62 sider i BK) såfremt det har interesse.

Med venlig hilsen !
Horst P. Fries