Vielse efter 1920: Jenny N. Kristensen og Rasmus H. J. E. Jørgensen

Startet af Kirsten Laurberg Jensen, 27 Feb 2016 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Laurberg Jensen


men hvor og hvornår?

Jenny Nielsine Kristensen (min farmors søster):
* 20. marts 1894, datter af forpagter Enevold Kristensen og hustru Johanne Vallentine Jensen i Eldrup, Tolstrup sogn, Voer Herred, Skanderborg Amt.
Døbt i Tolstrup Kirke 29. april 1894 (KB-opslag 42).
Konfirmeret i Tolstrup Kirke 4. oktober 1908 (KB Kattrup (Ørridslev-Tolstrup) opslag 144).

Skulle være uddannet sygeplejerske, men jeg har ikke kunnet finde konkrete oplysninger fra årene fra konfirmationen og frem til hendes mands død 4. februar 1962.

Jenny selv døde 25. oktober 1962 på Bispebjerg Hospital (KB Brønshøj/Sokkelund/København, opslag 200) og blev bisat 31. oktober 1962 fra Bispebjerg Krematorium.



Rasmus Harald Johannes Emil Jørgensen:
* 2. februar 1894, søn af skræddermester Hans Jørgensen og hustru Ane Dorthea Jensen, Colbjørnsensgade 10, st. i Sct. Matthæus Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt
Døbt i Sct. Matthæus Kirke 19. august 1894 (KB kontraministerialbog opslag 44).
FT 1. februar 1921: Ugift kommunelærer ved Københavns Boger- og Almueskolevæsen. Har adresse på Helgolandsgade 13, hvor også moderen, der er enke, samt nogle søskende bor.

Rasmus Jørgensen var skoleinspektør på Bispebjerg Skole 1942-1962.
Død 4. februar 1962 på Frederiksborgvej 109, Bispebjerg Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt (KB opslag 122) og bisat 9. februar 1962 fra Grundtvigs Kirke til Bispebjerg Krematorium.


Jeg har forgæves forsøgt at finde Jennys og Rasmus' vielse, som må være efter 1. februar 1921. Ægteskabet var barnløst. Har søgt i brudens hjemsogn. Er der mon nogen, der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Kirsten Laurberg Jensen




Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kirsten Laurberg Jensen

Hej Bente,
Tusind tak for dine svar.
Jeg har allerede søgt i Politiets Registerblade, hvor jeg fandt Rasmus på 2 adr. i hhv. 1908 og 1911 - Jenny fandt jeg ikke.
Med hensyn til dit råd om at spørge Susanne vedr. FT 1930, har jeg skyndsomt fulgt det. TAK IGEN.
Mange hilsener
Kirsten :D

Kirsten Laurberg Jensen

 :D :D :D
Sagen opklaret!

Stor tak til Susanne for alle oplysningerne og til Bente for det gode råd med at spørge Susanne.
Jeg har brugt megen tid med forgæves søgning og er rigtig glad for, at I ville bruge tid på at hjælpe mig.

Glade hilsener
Kirsten