uægte søn af greve Oscar Peder August Moltke

Startet af bente lindhardt, 31 Aug 2014 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

August Peder Jensen f. 10/8-1848 i Våbensted uægte søn af

Maren Jensen og greve Oscar Peder August Moltke

August Peder Jensen bliver konfirmeret i 1862 i Branderslev, Maribo amt
boende hos sin mor Maren Jensen og stedfar Niels Madsen

Jeg kan derefter ikke finde August Peder Jensen

Forældrene emigrerer i 1881 til Winchester, Wisconsin i USA.

vh
Bente L

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Bente.

Her er han:


kbhv, København (Staden), Peder Hvitfeldts Stræde, Peder Hvitfeldts Stræde 5, 102, 103, 2, FT-1880, D4557

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
August Peter Jensen   32   Gift   Husfader   Høker   Vaabensted Sogn, Maribo Amt
Andrea Christine Jensen   34   Gift   Hustru      Christians??
--------------------------------------------

kbhv, København (Staden), Adelgade (ulige numre), Adelgade 111, Kjælder, 599, FT-1885, C0570

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
August Peter Jensen   36   Gift   Husfader   Victualiehandler   Vaabensted, Maribo Amt
Anna Marie Jensen   35   Gift   Husmoder      Christians Ø
Anders Peder Pedersen   22   Ugift   Tjenestekarl      Mygdal, Hjørring Amt

------------------------------------------------------

frederiksborg, Ølstykke, Stenløse, Søsum By, 8a, 1, FT-1901, C9172

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
August Peter Jensen   10/8 1848   Gift   Husfader   Agerbrug Gaardejer   Vaabensted Maribo Amt
Andrea Jensen   5/3 1845   Gift   Husmoder      Christiansø
Lars Peter Larsen   25/2 1881   Ugift   Tjenestetyende   Ved Agerbrug   Stenløse Frederiksborg Amt
Niels Frants Hansen   16/10 1887   Ugift   Tjenestetyende   Ved Agerbrug   Kjøbenhavn
Julie Antonette Petersen   31/3 1881   Ugift   Tjenestetyende   Ved Agerbrug   Kjøbenhavn

---------------------------------------------------

Der er lidt "halten" med konens navn og alder, men mon ikke det er ham?
Mvh HP

bente lindhardt

Tusind tak ! Så kan jeg komme videre

vh
Bente L

bente lindhardt

August Peter Jensen er ikke at finde ved FT 1906 for Stenløse sogn, så han må være flyttet fra sognet mellem 1901 og 1906.

vh
Bente L

Anders B. Christophersen

Nej 
Han er død. Se Stenløse KB 1902-1935 opslag 7 nr 0 død 18 januar 1904 på kommunehospitalet i København.
Mvh
Anders B. Christophersen

Michael Jensen

Til alle,

(ved hjælp af Google Translate) Jeg er glad for at se nogen udover mig selv interesseret i August. Augusts mor Maren var søster til min tipoldefar Niels Jensen. Maren, Neils, broder Christen, og søster Sophie emmigrated til Winchester, Wisconsin, USA. Jeg har et brev skrevet i 1929 fra en fætter til en anden om, at Maren havde et barn uden for ægteskab ved navn August, med en "Greve Mölke". Jeg forsket familien Jensen i Branderslev og fundet August havde to uægte børn med to forskellige kvinder. Anna Martine Caroline Jensen f. 1869 in Branderslev. (Mother Ane Marie Jensen) og Jakob Christen Hansen f. 1872 in Branderslev. (Mor var Christine Hansen) Jeg har aldrig søgt yderligere. Tak for oplysningerne om hans ægteskab og død. Jeg formoder, det er den samme Oskar Moltke, der døde i Yorksville, South Carolina, USA i 1882.

Tak igen

Michael Jensen
Atascadero, California, USA

Bjarne Due Pedersen

Den uægte datter Anna Martine Caroline Jensen døde i stormfloden 13/11-1872 i Gloslunde.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=150394#150394,24930169
Opslag 154, nr. 10.
Jens Nielsen Kuld havde kun 1 datter og dermed er det Ane Marie Jensens datter.
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk