Uppslag i svenska arkiv ?

Startet af Bengt B, 31 Maj 2012 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

Bengt B

Hej,
jag undrar om någon som har tillgång och kunskap till svenska arkiv kunde göra en slagning på:

Else Petersen f. 31 mars 1954, Hedensjö, Tjörnarp, Sverige
Fader Edvin Petersen, mor Hilda Petersen f. Olesen

Vad jag skulle vilja veta: allt som står i kyrkboken naturligtvis, men Elses fullständiga namn och vilka faddrarna var är av speciellt intresse.

Mvh, Bengt

Hanne B-son

Hej Bengt, tänk på att man inte får skriva om idag levande personer. Skicka ett mail till min privatmailadress som du får genom att trycka på mitt namn så skickar jag över uppgifter som jag har hittat.

mvh Hanne

Bengt B

Tack för det Hanne, tänkte inte på det !

Ett mail är på väg.

Mvh,
Bengt

Svend Aage Hansen

Hej Bengt!

Hvorfor tager du ikke telefonen og ringer til hende, så kan du sikkert få svar på mange spørgsmål?

0046 46 71 10 06
MVH
Svend Aage Hansen
Sverige

Eva Morfiadakis


Bengt,

Du som släktforskare känner väl till upplysning.se eller hitta.se. På upplysning.se kan du få folks fullständiga namn. Man behöver ofta inte känna till personens nya efternamn om man har födelsedatum.

Eva M
Eva M

Bengt B

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 03 Jun 2012 - 11:28

Bengt,

Du som släktforskare känner väl till upplysning.se eller hitta.se. På upplysning.se kan du få folks fullständiga namn. Man behöver ofta inte känna till personens nya efternamn om man har födelsedatum.

Eva M

Tack Eva, jo de känner jag till, men har kanske inte funderat på dessa som en källa till information i släktforskningen, men naturligtvis är de ju aktuella för nu levande personer.
Min ursprungliga fråga gällde ju egentligen vad som stod i kyrkoboken om Else.

Mvh,
Bengt