Min oldefar Ingeniør/konstruktør Poul Johannes Rasmussen

Startet af Marian Leisgaard Storgaard, 05 Mar 2011 - 16:47

Forrige emne - Næste emne

Marian Leisgaard Storgaard


VEDR. INGENIØR/KONSTRUKTØR POUL JOHANNES RASMUSSEN, FØDT 26/8 1886 I RANDERS.

Jeg leder efter oplysninger fra 1921 og frem til hans død i 19xx. Han boede i København, da min morfar blev født i 1909 i Stenlille. Han blev IKKE gift med min oldemor. Jeg har fundet en masse oplysninger om ham før 1921 hvor han rejser til USA, men derefter kan jeg intet finde på nettet.
Ifølge folkeregisteret i København bliver han enkemand 30/4 1942, hvem han var gift med oplyses ikke. Gift igen 5/8 eller 5/9 1950 på Københavns Rådhus, med hvem er ikke oplyst. Rejser på et ikke oplyst tidspunkt til Kochsgade 10B, 3., Odense. ???
Er nybegynder i slægtsforskning, og jeg håber, at en dygtig slægtsforsker har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre.

Venlig hilsen
Marian Storgaard

bente lindhardt

Er der ingen adresse på ham i 1940?

Hilsen
Bente Lindhardt

Marian Leisgaard Storgaard

Nej. Desværre er oplysningerne jeg har fået fra Folkeregistret i København meget mangelfulde.
Jeg ved, at han tilflytter København fra USA 20/11 1931 og bor på adressen Australiensvej 34, 1.TV c/o Dyhre. Allerede 10/3 1932 flytter han til Hamburg.
Næste oplysning er: Enkemand 30/4 1942 (læst for) - hvad "læst for" betyder ved jeg ikke.
Så står der: gift 5/8 eller 5/9 1950 Københavns Rådhus.

Venlig hilsen
Marian Storgaard

Kurt Eriksen


Denne ingeniør ser ud til at have rejst nogle gange frem
og tilbage fra USA, og det ser ud til, at han har boet i
Holte omkring 1923, hvorfor dette område bør granskes.


Given Name: Poul Johannes
Surname: Rasmussen
Last Place of Residence: Copenhagen, Denmark
Date of Arrival: 19 Jan 1921
Age at Arrival: 34y
Ethnicity: Danish
Port of Departure: Copenhagen
Port of Arrival: New York
Gender: Male
Marital Status: S
US Citizen: 
Ship of Travel: Frederik VIII

Given Name: Poul Johannes
Surname: Rasmussen
Last Place of Residence: Helte, Denmark
Date of Arrival: 16 Oct 1923
Age at Arrival: 22y
Ethnicity: Scand., Denmark
Port of Departure: Copenhagen
Port of Arrival: New York, N.Y.
Gender: Male
Marital Status: M
US Citizen: 
Ship of Travel: Hellig Olav

Given Name: Paul Johannes
Surname: Rasmussen
Last Place of Residence: Copenhagen, Denmark
Date of Arrival: 25 Sep 1918
Age at Arrival: 31Y
Ethnicity: Denmark
Port of Departure: Christiania, Norway
Port of Arrival: New York, N.Y.
Gender: Male
Marital Status: S
US Citizen: 
Ship of Travel: Bergensfjord

Han er ikke i Det Danske Udvandrerarkiv, så rejserne til USA
har givet været i forbindelse med hans arbejde.

Han er så iflg de amerikanske myndigheder ungkarl i 1918 og 1921,
men gift i 1923.

På biblioteket findes flere bøger med informationer om danske ingeniører
gennem tiderne.

mvh



Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Marian Leisgaard Storgaard

Hej Kurt
Tusind tak for al din hjælp. Det er jeg meget taknemmelig for.
Jeg har selv ledt efter hans rejser på Ellis Island.
Her fandt jeg den fra 1918 hvor han rejser via New York til Hankow, Kina. Rejsen er betalt af Maskinfabrikken Nielsen & Winther A/S hvor han arbejdede.(Alder 31 år)
+ rejsen i 1921 hvor han planlægger at bo hos en ven i Hoboken, New Jersey i 1 år.(alder 34 år)
Men rejsen i 1923 passer desværre ikke. Hans alder (22 år) og udseende er forkert. Øvrige data omkring hans fars navn m.m. passer heller ikke. Så det må være en anden med samme navn.
Men dit tip om bøger med informationer om danske ingeniører, vil jeg kaste mig over.
Endnu en gang tusind tak. Det er flot, at du ville bruge din tid på at hjælpe mig.
Venlig hilsen
Marian Storgaard

Marian Leisgaard Storgaard

Citat fra: Marian Leisgaard Storgaard Dato 05 Mar 2011 - 16:47

ER LØST!!!VEDR. INGENIØR/KONSTRUKTØR POUL JOHANNES RASMUSSEN, FØDT 26/8 1886 I RANDERS.

Jeg leder efter oplysninger fra 1921 og frem til hans død i 19xx. Han boede i København, da min morfar blev født i 1909 i Stenlille. Han blev IKKE gift med min oldemor. Jeg har fundet en masse oplysninger om ham før 1921 hvor han rejser til USA, men derefter kan jeg intet finde på nettet.
Ifølge folkeregisteret i København bliver han enkemand 30/4 1942, hvem han var gift med oplyses ikke. Gift igen 5/8 eller 5/9 1950 på Københavns Rådhus, med hvem er ikke oplyst. Rejser på et ikke oplyst tidspunkt til Kochsgade 10B, 3., Odense. ???
Er nybegynder i slægtsforskning, og jeg håber, at en dygtig slægtsforsker har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre.

Venlig hilsen
Marian Storgaard