Jens Peter Bengtson-lægdsrulle

Startet af Stinne Jensen, 01 Aug 2015 - 16:01

Forrige emne - Næste emne

Stinne Jensen

Hej

Jeg ved ikke om jeg leder det rigtige sted

http://ao.salldata.dk/index.php?type=laegd&amt=5.%20Udskrivningskreds&sogn

Jeg synes ikke der er nogen hovedruller. Kun Tilgangsrulle og Omskrivning.

Vedr. Jens Peter Bengtson, søn af Erik Martin Bengtsson i Nørre Kongerslev
Jens Peter er født 6.febr.1870 i Gudum sogn, men allerede 14.november 1870 flyttet han til Nørre Kongerslev.

Jeg kan ikke se ham indført i tilgangsruller hverken i Gudum eller Nr.Kongerslev Sogne.
Jeg har også set i tilgangsruller fra 1888-1892, men heller ikke der set hans navn der.

Nu kan han jo være flyttet et andet sted hen inden han skulle være soldat, men jeg kan ikke se hans navn nogen steder.

Jeg mener jeg før har ledt efter en og fundet vedkommeende i en hovedrulle. Er der et andet sted hvor de er.

Jeg håber meget at finde disse lister da jeg har flere jeg skal søge efter. Inden AO blev lavet om kunne jeg jo finde listerne der, men nu ..........

mvh Stinne


Gitte Johansen

Her er han som nr. 32.

Skrevet ind 1. gang og åbenbart også sidste.

http://ao.salldata.dk/vis_billede.php?bsid=19452&side=172&kb=3.%20Udskrivningskreds,%20M,%201888%20Omskrevet%201899%20-%20136%20-%20275

Jeg ved fra en anden tråd, at du har fundet ham i Fredericia i 1901, og der har han så været hele tiden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stinne Jensen

Hej Gitte

Det havde jeg slet ikke gennemskuet. Godt vi har nogen som dig der altid står parat til at hjælpe.

Tusind tak, jeg havde slet ikke tænkt på at han var der inden soldatertiden. Jeg troede egentligt at han var soldat dernede og så blev hængende.

mvh Stinne

Gitte Johansen

Jeg var egenlig i Fredericia for at gå "baglæns", så du kunne finde ham et andet sted.

Men det blev så ikke nødvendig.

Det kan jo være, du får brug for det en anden gang.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com