1843-1865, Rønnebæk Sogn, Hammer Herred, Præstø Amt, opslag 11 nr. 12, Fødte Man

Startet af Charlotte Almar, 03 Mar 2011 - 15:32

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Almar

Er der nogen, som vil give et bud på familienavnet (står under anmærkninger)? Bee.....he

Hilsen og på forhånd tak...

Charlotte Almar.

Line Thorngaard


Charlotte Almar

Tusind tak Line. Gade vide hvad det er for et familienavn? Når jeg søger på Krak dukker der kun 2 hits op....

Hilsen Charlotte.

Hans Poulsen



Hej Charlotte

Besche - får jeg det til.

Ved Lars' konfirmation er han fortsat Lars Hansen:

Rønnebæk sogn
1861-1881
Opslag 73 Konfirmation 03.04.1864

Nr. 1: Lars Hansen, Stenstrup [ifølge KRABSEN et stednvan i Rønnebæk sogn]

Søn af Husmand Hans Sørensen, Stenstrup
Født 23.11.1849 i Stenstrup
2 x mg

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Charlotte Almar

Også tusind tak til dig Hans :-)

Jeg må vist lidt på "skattejagt" :-)

Hilsen Charlotte.

Hans Poulsen


Lige for en sikkerheds skyld, Charlotte:

Datoen lige oven over teksten ude i anmærkningsrubrikken har efter min vurdering intet med navneændringen at gøre.

En kort tekst med en dato stod i kirkebogen, og først senere - måske helt hen omkring 1905 - er bemærkningen om navnændringen kommet til.

Jeg skriver det, fordi du ellers kunne udlægge min tekst således, at navnet Besche/Beesche blev taget mellem fødslen i 1849 og konfirmationen 1864, og det er ikke tilfældet efter mit bedste skøn.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Charlotte Almar

Hej Hans.

Tak for yderligere input :-)

Jeg tror heller ikke, at navnet er taget før i 1909 - det var jo i den periode "moderne" at tage navneforandring.

Hilsen og god weekend...

Charlotte.