Matrikkelnumre generelt

Startet af Niels Andersen, 25 Jun 2015 - 11:32

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Hej, kan nogen sige mig om man kan finde en matrikkels nøjagtigr sted (adresse) hvis man kun kender ejerlav og matrikkelnummer ? Jeg kan sagtens finde matrikklen på matrikkelkort men det siger ikke meget om hvordan den ligger i dag da der jo er kommet mange flere veje og huse til.


mvh Niels Andersen.



Niels Andersen

Tak til Inge og Ebbe, men begge kræver jo at man kender en adresse og det jo den jeg gerne vil finde.

mvh Niels Andersen.

Gitte Johansen

www.ois.dk kan du søge på matr. nr.  ;)

Og så får du adressen.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Andersen

Hej gitte, på OIS skal jeg kende adresse og kommune, og det er jo adressen og ikke matrikkeknumret jeg vil finde.

mvh Niels Andersen.

Mikkel Eide Eriksen

Hej Niels

Ude til venstre på OIS' forside kan du vælge flere forskellige søgemetoder. Herunder via matrikelnummer, som er den orange knap. Der søges på kommune/ejerlav/matrikelnr.

Vær obs på at matrikelnummeret på et tidspunkt kan være blevet opsplittet i flere (fx. oprindeligt nr. 1 blevet til 1a, 1b, 1c osv). I så fald kan nummeret ikke findes, men dets placering kan så findes via de nye numre.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Gitte Johansen

www.ois.dk

Via matr. nr.


Du siger du har ejerlav og matr. nr, forhåbentlig også kommune.

Så kan du da bruge denne løsning, såfremt nummeret selvfølgelig stadig eksisterer.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg har lige prøvet på mit eget matr. nr. og det går fint igennem på den måde.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Andersen

UNDSKYLD til Gitte og alle jer andre, det er længe siden jeg har brugt OIS og da så den ikke sådan ud, i kolonnen til venstre (ny for mig) kan man selvfølgelig søge alene på matrikkelnummer og komune, men jeg er udvilet nu efter at have sovet lidt.

mvh Niels Andersen.

Gitte Johansen

Altid godt med en middagslur :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Vibeke Olesen


www.ois.dk kan man også få glæde af den lilla knap nederst "Via kort".

Vælg knappen, vælg kommune og tryk på "Søg".

Herefter kan man zoome ind på kortet, indtil matrikelnumre og -grænser viser sig - ganske vist de nuværende, men de kan jo også være nyttige.


Venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen