Maren Hemmingsdatter f. ca. 1687 sorø amt

Startet af Jette Badstue, 24 Jun 2015 - 13:19

Forrige emne - Næste emne

Jette Badstue

Mon nogen forsker i Maren Hemmingsdatter, der bliver født ca. 1687 et sted i Sorø amt?

Hun bliver gift med Hans Christensen, (f. 1672 i Vallensved, )15/11 1722 i Vallensved og hun dør 1768 i Vallensved, hvor det oplyses, at hun er 81 år ved død, hun bliver begravet 24/5 1768.
Ved hendes død er hun gift med Lars Sørensen, idet Hans Christensen er død 1739.
Ud fra hendes børns dåb tolker jeg, at hun har 2 brødre - Laurs/gift med Bodil Henrichsdatter og Niels/gift med Ellen Pedersdatter - idet disse 2 er gudmoder til Marens børn. Der bor Laurs og Bodil i Holløse og Niels og Ellen i Vallensved.

Jeg har ledt i alle de omkringliggende sogne for at finde Marens dåb. Jeg har evt. fundet Laurs og Niels´s dåb i Marvede, hvor deres far hedder Hemming Hansen, men der ser jeg ingen Maren født.

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Jette.

Et bud fra FS: https://familysearch.org/search/collection/list#page=1&countryId=1927025
Der selvfølgelig, som altid skal undersøges i KB.

Maren Hemmingsdatter
Denmark Baptisms
Name:   Maren Hemmingsdatter
Gender:   Female
Christening Date:   08 Jan 1688
Christening Place:   KARREBAEK, SORO, DENMARK
Father's Name:   Hemming Andersøn
Indexing Project (Batch) Number: C22256-1 , System Origin: Denmark-ODM , GS Film number: 52376
Mvh HP

Jette Badstue

Tak for svaret, det må jeg undersøge nærmere, også  for evt. at undersøge, om hun har nogle søskende ved navn Laurs og Niels, idet jeg bliver mere og mere sikker på, at det er søskende.
Men det kunne være hende, da de 2 sogne er nabosogne.