Vielsesattest fra Københavns Magistrat

Startet af Anette Eriksen, 30 Maj 2015 - 18:08

Forrige emne - Næste emne

Anette Eriksen

Hej derude.

Når der i en kirkebog står, at nogen er viet den 24. november 1941 og at der er modtaget vielsesattest fra Københavns Magistrat, kan jeg så ikke gå ud fra, at de er viet på Københavns Rådhus? Kan dog ikke finde dem på den dato.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anne Mortensen

Jo, det lyder som en borgerlige vielse.
Det havde været rart hvis du havde oplyst den kirkebog og hvor vi kan se det.

For at finde den borgerlige vielse har du da først søgt i
Register til ægteskabsbog (duplikat) ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anette Eriksen

Hej Anne.

Tak for svar. Det er med vilje jeg ikke henviste, da der er en større, speciel anmærkning om en nulevende person. Håbede at min forklaring var god nok til at kunne få hjælp.

Jo, jeg har kigget både i registret og selve protokollen. Der er ikke umiddelbart viet nogen den 24. november 1941. Så måske er der skrevet forkert dato i kirkebogen.

Jeg takker for din altid hurtige og præcise hjælp.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Else Salling

Der er ikke viet nogen på den dato, skriver du - men kan man deraf udlede, at du heller ikke fandt dem i registeret. Husk, du kan kigge under både brudens og brudgommens navn.

Finder du dem ikke, er årstallet nok skrevet forkert i kirkebogen (det sker), så prøv at udvide perioden lidt.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Anette Eriksen

Hej Else.

Tak for dit svar. Jeg har forsøgt under begge navne - desværre hedder de to MEGET almindelige efternavne. Fandt dem ikke. Derfor slog jeg efterfølgende op i protokollen, som umiddelbart ser ud til at være i datoorden. Har kigget efter 24/11-1941 (som er angivet ved dåben af deres søn) og i 1942 for en sikkerheds skyld. Jeg finder ikke vielsen. Så jeg tror - desværre - at dato og/eller år er forkert. Har også søgt i borgerlige vielser i familysearch.

Vil prøve igen med friske øjne i dag.

Kan jeg tage jeres svar som bekræftelse på, at når der står: Vielsesattest modtaget fra Københavns Magistrat, så kan jeg gå ud fra, at parret er viet på Københavns Rådhus?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Else Salling

Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Anette Eriksen

Hej Else.

Tak for præcisering. Så er der nok kun den hårde vej tilbage  >:(

God søndag!

Mange hilsner
Anette