Facebookgruppe med links til websider af interesse for dansk og svensk genealogi

Startet af Kim Melchior, 03 Maj 2015 - 23:55

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,

Jeg har faaet en Facebook gruppe startet hvor formaalet er at laegge links op der har interesse for dem der gor skandinavisk (hovedsagligt dansk og svensk) slaegtsforskning.

Det er ikke en side hvor foresporgsler horer hjemme. For dem er der andre steder hvor de kan placeres, for eksempel i diverse fora her paa slaegtogdata.dk eller i andre facebook grupper.

Sproget er hovedsagligt engelsk, men der er ogsaa links til sider der ikke har oversaettelses muligheder.

Her kan siden findes: https://www.facebook.com/groups/1437307716567758/ .

Dette er ikke et tiltag paa at konkurrere med Dis-Danmarks forum, men et forsog paa at gore saa mange websider som muligt tilgaengelige for saa stort et publikum som muligt inclusivt for folk udenfor Danmarks graenser og de som ikke taler eller laeser dansk.

Enhver med interesse i skandinavisk slaegtsforskning er inviteret til at blive medlem af gruppen og alle medlemmer af gruppen er inviteret til at poste links i gruppen.

Med venlig hilsen,

Kim Melchior (USA)

Thestrup-Bjørn

Hej Kim!

Vi, der ikke er brugere af Facebook, kan ikke se din gruppe

- men det ved du jo nok.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kim Melchior

Hej Thestrup-Bjørn,

Det er jeg godt klar over, men ikke noget jeg kan gore noget ved.

Jeg lagde bare oplysningen herind saaledes at de der har adgang til Facebook ogsaa har den gruppe til raadighed som et vaerktoj.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Lise Gorgone

Hej Kim,

Tak for din info. Hvis man ikke kommer på Facebook, kan man gøre, det jeg har praktiseret.
Selvom jeg har adgang til Facebook, gør jeg nedenstående
Hver dag ser jeg efter gode links i FORUM, som kan hjælpe mig videre.
Dem kopierer jeg, og samler dem i et WORD dokument. Det kan alle gøre.
Så må man finde en måde at sætte dem i dokumentet på, så man kan finde dem igen.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Bente Wanning

hej
Dette er en knippel god ide og der er allerede masser af nyttige links. Tak Kim for det gode initiativ.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Anne Mortensen

Hvorfor ikke sætte dem i Favoritter - det har jeg gjort siden jeg blev medlem af DIS.
Hurtigt at finde dem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kim Melchior

Hej Bente,

Mange tak.

Jeg haaber bare ogsaa der er andre der vil laegge links ind samt at de ogsaa vil  invitere venner og bekendte der interesserer sig for slaegtsforskning ind i gruppen saaledes at saa mange som muligt kan faa gavn af oplysningerne.

Mvh,

Kim Melchior (USA)