leder efter en person, som stadig lever?

Startet af Ulla Rasmussen, 28 Apr 2015 - 19:55

Forrige emne - Næste emne

Ulla Rasmussen

Hej

t Da jeg lige har et lille spørgsmål om en person som jeg går ud fra lever, vil jeg ikke nævne faderens navn.

det ligger sådan, at min mand skal have en halvsøskende på  hans fars side, men da vi ikke har kontakt med fader.
ens, vil jeg spørge her.
er der en måde, hvorpå vi kan finde vedkommende uden at terpe alle kirkebøgerne igennem?

hilsen ulla
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Anne Mortensen

Kan dette være en hjælp:


https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324


Find adresse på person - adresseforespørgsel
Start   

Du kan søge oplysninger i folkeregisteret om andre personer og få aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

Fra 1. december 2014 skal du søge om adresseforespørgslen digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.


For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2015) - også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger.

Du skal være opmærksom på, at er den tidligere adresse fra før år 1972, kan den ikke bruges, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Thestrup-Bjørn

#2
Vil lige gøre opmærksom på, at det er BILLIGERE at spørge efter adresseoplysning på din egen kommunes Borgerservice (cpr) - som man altså stadig kan bruge.

Forleden (i ultimo april) gav jeg KUN 52 kr.

- og det koster jo 75 kr. på borger.dk


Det er således ikke helt korrekt, at man nu (kun) kan søge oplysninger digitalt.

-------------

Tilføjelse:

CPR blev oprettet 2. april 1968

- og den sidste "rigtige" folketælling blev foretaget i 1970 (ses kun på Rigsarkivet).



v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998