slægtforskningsprogram.

Startet af Otto Kjærgaard, 26 Apr 2015 - 21:01

Forrige emne - Næste emne

Otto Kjærgaard

Jeg overvejer at anskaffe nyt slægtsforskningsprogram.
Jeg er kommet frem til at Legacy Deluxe ser mest tillokkende ud.

Er der erfarne brugere, der har en mening om det?

Peter Bøjesen Jensen

Hej
Jeg har brugt legacy siden 2007 og kunne ikke tænke mig at bytte det ud med noget andet.
Efter min mening har det rigtig mange gode funktioner og er let at bruge.
Selvfølgelig har det sine mangler, men hvilket program har ikke det. Nogle programmer kan lave smarte hjemmesider, andre kan lave bedre udskrifter.
Alt afhænger så af, hvad det er man lægger vægt på.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Lis B. Jensen

Hej

Jeg har brugt Legacy i mange år - helt tilbage til ver. 5
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Claus Nissen

Hej

Jeg benytter MyHeritages Family Tree Builder version 7.0 PC programmet der er gratis og kan downloades.

Jeg synes det har nogle fordele frem for Legacy som jeg også kender ret godt.

Da begge programmer er gratis kan du jo prøve begge programmer før du endeligt beslutter dig.

mvh
Claus

Bjarne Møller

Brug Legacy

Det er et stærkt program
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Inge Johansen

Hej Otto!
Det kommer an på hvad slægtsforskningsprogram du bruger, er det et af de amerikanske risikerer du, at der er brug for at rette i alle noter, hvis du ændrer til Legacy. Jeg havde også problemer med noter fra andre i slægten var lagt forkert ind. Men efter at have brugt måneder på at gå hver enkelt af de 5.200 igennem, er jeg nu meget glad for at have skiftet til Legacy Deluxe, nemt at bruge og overskuelig.
Hilsen Inge

Anne Marie Holck

Citat fra: Inge Johansen [420] Dato 29 Apr 2015 - 09:08
Hej Otto!
Det kommer an på hvad slægtsforskningsprogram du bruger, er det et af de amerikanske risikerer du, at der er brug for at rette i alle noter, hvis du ændrer til Legacy. Jeg havde også problemer med noter fra andre i slægten var lagt forkert ind. Men efter at have brugt måneder på at gå hver enkelt af de 5.200 igennem, er jeg nu meget glad for at have skiftet til Legacy Deluxe, nemt at bruge og overskuelig.
Hilsen Inge

Lige en servicemeddelelse: Det, der lægges i notatfelterne, er de informationer, som er knyttet til andre programmers 'gedcom'-koder, som Legacy ikke umiddelbart genkender. Det kan i langt de fleste tilfælde klares ved importen til Legacy. Vær opmærksom på mulighederne under den knap, der hedder TILPAS, når du importerer, hvor du bl.a. får mulighed for at tilknytte informationer fra ukendte Gedcom-koder til kendte.

En anden vigtig ting er muligheden for at ændre Gedcom-koden BAPM til CHR, dermed placeres dåbsinformation i det korrekte felt :)

Inge Johansen

Nå Anne Marie har i fundet ud af det?, det vidste du jo ikke da jeg spurgte i forum, det ville have været dejlig med den information, det kunne have sparet mange timers arbejde med at slette.
Det halter jo så også med at formidle information til Legacy brugere. I det mindste er det et godt program.
Hilsen Inge

Anne Marie Holck

Inge, jeg er lidt på Herrens Mark her. Jeg kan ikke se dit spørgsmål desangående i Legacys forum, men du bruger måske et andet brugernavn i Legacys forum. Og hvad mener du med manglende information? Legacy har et meget aktivt Forum http://www.legacydansk.com/forum hvor du kan få svar på alle de spørgsmål, som du måtte have til programmets brug og funktioner. Forummet er det sted, hvor Legacy-brugerne hjælper hinanden :)

Thestrup-Bjørn

Jeg har i rigtig mange år været registreret bruger af Brother's Keeper - men der findes også en gratis version.

Ingen pladsproblemer. Har nu 40.000 personer i min database!

--------

Har hørt, at der kan være problemer i flere (andre) programmer mht pladsen
- så tænkt Jer godt om, før I bestemmer Jer.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Inge Johansen

Hej Anne Marie!
Det var i Legacy Forum jeg lagde de problemer jeg havde med programmet frem, problemet er heldigvis løst nu efter mange timer ekstra arbejde, jeg er meget tilfreds med programmet.
Hilsen Inge
Ps. bruger kun forum når jeg har problemer. Noget med at mit navn skulle staves i et.

Anne Marie Holck

Citat fra: Inge Johansen [420] Dato 30 Apr 2015 - 16:56
Hej Anne Marie!
Det var i Legacy Forum jeg lagde de problemer jeg havde med programmet frem, problemet er heldigvis løst nu efter mange timer ekstra arbejde, jeg er meget tilfreds med programmet.
Hilsen Inge
Ps. bruger kun forum når jeg har problemer. Noget med at mit navn skulle staves i et.

OK, jeg har fundet dit spørgsmål. Jeg er ret sikker på, at jeg kunne have sparet dig for mange timers unødigt arbejde, om du havde givet mig lov... Men det er dejligt, at du er glad for programmet :)

Undskyld til Otto, at vi har 'kapret' din tråd :-[