Hvad er forbindelsen mellem: DANIEL BENJAMIN WEISE OG JOHAN MATHIAS WEISE

Startet af Svend-Aage Andersen, 29 Mar 2015 - 15:01

Forrige emne - Næste emne

Svend-Aage Andersen

Hjælp søges til forbindelsen mellem: 
DANIEL BENJAMIN WEISE OG JOHAN MATHIAS WEISE eller
VERNER LUDVIG WEISE (18/11/1744) og CATHARINE (Mathiasdatter) HUNDEWADT (30/05/1755)


DANIEL BENJAMIN WEYSE blev 1729 etatsraad - død 17.7.1730
gift med
INGEBORG CHRISTINE JUSTESEN (o.1705-1775) Han er bror til ANDREAS WEYSE


JOHAN MATHIAS WEISE

Translatør-Etatsraad ved Øresunds Toldkammer Johan Mathias Weise blev døbt i Nicolai kirke, Helsingør, Danmark d. 22/09/1775. Hans forældre var Loper ved Øresunds Toldkammer Verner Ludwig Weise (18/11/1744) og Catharine (Mathiasdatter) Hundewadt (30/05/1755). Han havde to brødre, Ludwig Thimotheus Weise (05/12/1776), Skipper -Månedløjtnant-Skipper Christian Wilhelm Weise (30/05/1781)) og fire søstre (Cecilia Catharine Weise, *Chrstine Elisabeth Weise, Christiane Sophia Weise (08/11/1778), Anne Cathrine Weise (17/01/1784)).

Da han var 22 år gammel, døde hans fader, Loper ved Øresunds Toldkammer Verner Ludwig Weise (d. 06/02/1798). Da han var 46 år gammel, døde hans moder, Catharine (Mathiasdatter) Hundewadt, (d. 30/11/1821).

D. 24/04/1798 giftede han sig med Mary Skinner (30/06/1772) i Sankt Mariæ Kirke, Helsingør, Danmark. Han var 22 år gammel, da han giftede sig med Mary Skinner, som på dette tidspunkt var 25 år gammel.

I 1801 flyttede han til Brøndstræde, Brandttaksation nr. 479St. Olaisgade 12, Helsingør, Danmark.

D. 22/10/1847 døde han i København, Danmark, da han var 72 år gammel. D. 27/10/1847 blev han begravet i København, Danmark. Han hustru, Mary Skinner døde d. 12/04/1852, 4 år efter ham.

Mvh

Sv. Aage
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Eva Morfiadakis





Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, , Steengade 30, , FT-1787, C0897
Verner Ludwig Weyse 40 Gift Husbonde Dagleier 
Cathrine Hundewat 32 Gift Hans kone   
Johan Mathias (Weyse) 12 Ugift Deres søn   
Ludwig (Weyse) 10 Ugift Deres søn   
Christiane (Weyse) 9 Ugift Deres datter   
Christian (Weyse) 7 Ugift Deres søn   
Anne Cathrine (Weyse) 4 Ugift Deres datter

....

Vigsel

Name: Werner Ludvig Weyse 
Spouse's Name: Catharine Hundewadt 
Event Date: 22 Sep 1773 
Event Place: København, København, Denmark. (Ska nog vara Vor Frelser).

Kanske finns det info i vigseln.

Finns det skifte efter denne Daniel Benjamin W.?

Eva M



Eva M

Svend-Aage Andersen

Hej Eva
Tak for oplysningen, jeg vil prøve at finde ud af skiftet
Mh.
Sv.Aage
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Svend-Aage Andersen

Undskyld, for at gøre det klart er det forbindelsen mellem DANIEL BENJAMIN WEISE og JOHAN MATHIAS WEISE eller mellem
DANIEL BENJAMIN WEISE og VERNER LUDVIG WEISE (18/11/1744) og hans kone CATHARINE (Mathiasdatter) HUNDEWADT (30/05/1755)
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Eva Morfiadakis

#4
Hej,

Som jag ser det är det primära att först finna förbindelsen mellan Daniel Benjamin och Verner Ludvig W. Har du den vet du ju automatiskt förbindelsen till Johan Mathias eftersom V L och J M är far och son.

D B kan ju inte vara far till V L eftersom han redan är död när V L föds. Jag skulle gissa på att D B är farfar eller farbror till V L. Du har V L:s födelse. Då vet du kanske vem som är hans föräldrar och kan spinna vidare bakåt.

Därför som jag föreslog ett skifte efter D B för att se vilka barn han hade.

Eva M
Eva M

Svend-Aage Andersen

Hej Eva
Tak for dit gode råd, MEN hvor finder jeg et skifte, desværre er jeg ikke så gammel i at finde slægtninge, så har du et godt råd hvor jeg skal starte, tak for din hjælp til mig, det glæder mig at du vil hjælpe mig.
Mh
Sv. Aage
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.