Tobaksspinder Christopher Smidt og Anne Margrethe Lindberg

Startet af Svend-Aage Andersen, 19 Mar 2015 - 20:42

Forrige emne - Næste emne

Svend-Aage Andersen

Jeg søger hjælp til at finde Tobaksspinder Christopher Smidt f. 11.12.1744 dbt. 15.1.1745 i Sct. Nicolai k. i Køge, er enkemand da han bliver gift med Anne Margrethe Lindberg f. ca. 1761 og gift d. 23.1.1784 i Holmens k. Kbh. Hjælp søges til Christopher Smidts 1. ægteskab, og meget gerne til Anne Margrethe Lindbergs fødested og dato.
På forhånd tak for hjælpen og alle oplysninger modtages med glæde.
Lena Andersen
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Egon Sørensen

#1
Hej!

Name: Anne Magrethe Lindberg  
Gender: Female  
Christening Date: 19 Apr 1761  
Christening Place: , GRENNA, RANDERS, DENMARK  
Father's Name: Hans Lindberg  

Indexing Project (Batch) Number: C21017-1 ,  System Origin:  Denmark-ODM ,  GS Film number: 50984

Et vildt gæt til nærmere undersøgelse

187 Helene Nyborg i Slagelse, der døde 8.2.1781, fol.348.
Enke efter Bertel Prom, degn i Svallerup, [begravet 14.2.1752]. A:
1) bror i Nyborg, død. 3B:
a Ambrosius Stub Nyborg på Langeland
b Niels Stub Nyborg på Langeland
c Anne Marie Nyborg g.m. Schmidt, tobaksspinder i København
2) søster Hedvig Nyborg, død, var g.m. [Jørgen] Bang, postmester i Haderslev, [død 9.12.1751]. 2B:
a Christian Frederik Bang i Haderslev
b [Sofie Magdalene Bang] g.m. [Arnold Christian von] Neuhoeffel, borgmester i Haderslev
3) bror [Andreas] Ambrosius Nyborg, degn i Tårnborg, [skifte 6.12.1752 lbnr.113]. 1B:
a Birthe Marie Nyborg hos sin stedmor [Kirsten Hansdatter] i Korsør (se lbnr.169)
4) søster Marie [Ambrosiusdatter] Nyborg, død, var g.m. [Benjamin Lauridsen] Aagaard, degn i Stenmagle, [død 4.5.1763].

Mvh.
Egon Sørensen

Svend-Aage Andersen

Mange mange tak for din hurtige hjælp jeg går omgående i gang.
Mh Sv. Aage
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Svend-Aage Andersen

Efter det sidste svar har jeg nu fundet ud af at hendes far hedder Anders M. Lindberg
Mh Andersen
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.

Vivian Nielsen

Hej
Lidt om tobaksspinder Christopher Smidt. En venlig sjæl har for nogle år tilbage fundet tobaksspinderens første kone via Family Search. Family Group Record. Vielse: Christopher Smidt og Karen Knudsdatter, den 28 september 1770 Trinitatis, København. Se kirkebog Trinitatis, år 1742-1813, ny udgave, opslag 43, nr. 39. Det er alt hvad jeg ved om kone nummer 1.
Selvsamme kilde har givet navnet på Christopher Smidts forældre fundet på Family Search, Family Group Record. Faderen: Johan Smith Bessekraemmer. Moderen: Marie Dorete Christophersdatter. Se Christopher Smidts dåb. den 11-12-1744, Skt. Nikolaj, Køge, Ramsø, Roskilde. Kirkebog 1716-1749, ny udgave, opslag 283.
Tobaksspinder Christopher Smidt dør 73 år gammel den 5-7-1817. Se kirkebog 1814-1820, ny udgave, Skt. Nikolaj Køge, Ramsø, Roskilde.
Jeg håber, at noget af dette kan bruges.
venlig hilsen
Vivan Nielsen

Svend-Aage Andersen

Tusind tak
Det var utroligt dejligt det du har sendt mig, dette er bestemt noget jeg kan bruge, og til at gå videre med.
Med venlig hilsen
Svend-Aage Andersen
København K.