Hvor er Else Kirstine Hansen død?

Startet af Jørgen Chr., 25 Feb 2015 - 15:10

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Else Kirstine blev født 09.02.1861 i Maribo, Nørre Vedby, AO's opslag 84 nr. 253 Ny Udgave, med efternavnet Johansen.  Ved hendes konfirmation i Maribo, Nykøbing F, AO's opslag 122 nr. 18 Ny Udgave, havde hun efternavnet Hansen.

Else's forældre var Indsidder Hans Johansen og Ane Jørgensdatter.

Else fik en uægte datter, Hansine Johanne Marie Hansen, født 02.02.1886 i Maribo, Nykøbing F, AO's opslag 293 nr. 12 Ny Udgave.  Jeg kan ikke finde hendes konfirmation i Nykøbing F.  Faderen er  ukendt.

Jeg har fundet Else og hendes datter i FT-1890 for Maribo, Nykøbing F, Købstad, Jappesgade 2, Matr. 51b4, AO's opslag 72 nr. 2 personerne nr. 6 og 7.  Else er her 29 år og Hansine 4.

Hansine bliver viet 21.05.1907 i Maribo, Nykøbing F, AO's opslag 61 nr. 33.  Her står bl.a., at Hansines mor, Else, er død, og som fadder er bl.a. angivet "Brudens kurator".  Det er første gang, jeg ser en sådan fadder men forstår, at da Hansine er under 25 år, og moderen er død ,så er det nødvendigt med en kurator for Hansine.

Nu kommer jeg til mit spørgsmål. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvor og hvornår moderen, Else, er død?  Jeg har været Døde Kvinder i Nykøbing F igennem fra FT året 1890 til og med 1907, hvor Hansine blev viet.  Else er ikke nævnt her.  Da jeg heller ikke har kunnet finde Hansine konfirmeret i Nykøbing F ,så tyder meget på, at hun og moderen er flyttet derfra.  Det må efter min mening være til et andet sted på Falster men hvor.  Jeg har ingen ide om, hvor jeg skal søge, så jeg håber på bare en ide fra en af jer derude, for det er ikke, fordi jeg ikke selv vil gøre arbejdet med at finde svaret på mit spørgsmål men mangler værktøjer til det.  Falster er jo et større område.

De venligste hilsener.

Jørgen

Jørgen Chr.

Hej.

Jeg vil her blot takke de 58, der har brugt tid på at læse mit indlæg, mange gange.

Ja, det er åbenbart et svært spørgsmål, og det er da ærgerligt, at jeg ikke kan komme videre den vej.  Men sådan er slægtsforskning, og jeg må så i gang med at lede fra en ende af, for jeg går da ud fra, at Else er død på Falster.

De allervenligste hilsener og, selv om det er lidt tidligt, så rigtig god weekend til de der læser dette.

Jørgen

Ole Ingvordsen

#2
Hej

Det kunne være hende du finder  i Maribo 1897-1902 opslag 112 nr. 18

Venlig hilsen
Ole

Jørgen Chr.

Kære Ole.

Tak, tak, tusind tak for dit svar.  Jeg er 99,999999 % sikker på, at det er hende, du har fundet, som jeg har søgt efter i lang tid.  Du er simpelthen en knag.  Du har sparet mig for en masse besvær i min videre søgning.  Jeg kan nu gå videre baseret på dine oplysninger.  Hvor er jeg glad.

Endnu en gang tusind, tusind tak fordi du gav dig tid til at finde dette dejlige resultat.  Jeg er virkelig taknemmelig for din hjælp.

De allervenligste hilsener.

Jørgen

Inge Hedal

Hej
Måske har du fundet dette, men her kommer det alligevel:
FT-1901, Maribo opslag 356 og 357.
Hun blev gift i 1897, står der.
Mvh. Inge

Jørgen Chr.

Hej Inge.

Tusind tak fordi du har givet dig tid til at finde vielsen.  Jeg havde fundet den FT, og derefter fandt jeg dem i Maribo, Nykøbing F, som angivet i FT'en nemlig, at de alle var kommet til Maribo fra Nykøbing F.

De venligste hilsener og rigtig god weekend samt et stoooort knus.

Jørgen