Frans K. B. Andersen - Født i Aarhus i 1889

Startet af Bjørn Klausen, 24 Feb 2011 - 12:41

Forrige emne - Næste emne

Bjørn Klausen

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme videre med Frans Kristian Bertil (el. Bertrand) Andersen som skulle være født i Aarhus i 1889.

Hans far var skomager Kristian Andersen (død før 1918).

De oplysninger jeg har er fra en engelsk vielsesattest fra d. 28. november 1918 i Grimsby, hvor Frans giftede sig med Bertha Elisabeth Brinkley (Hun var enke efter en engelsk soldat der faldt i 1. Verdenskrig).

Frans tjente i den engelske handelsflåde under 1. verdenskrig.

På forhånd tak!

Bjørn Klausen

Gitte Hovedskov

Hej Bjørn

Tja, det logiske er vel at gennemgå de forskellige århusianske kirkebøger for 1889, er det ikke? Men det har du måske prøvet?

Gitte  :)

Bjørn Klausen

Hej Gitte,

Jo, jeg har været en del af sognene i Aarhus igennem. Men der er mange og de engelske optegnelser er ikke kendt for at være så præcise. Med andre ord, Frans er født ca. 1889 og i Aarhus området. Det kan godt være et stykke fra Aarhus. Jeg håber bare på at nogen kan finde noget på Frans, eller er stødt på ham i egen slægtsforskning.

Bjørn

Lene Martens

#3
Hej

FS har denne

1.  Franz Christian Berthold Andersen - International Genealogical Index - Denmark
Gender: Male Birth: 22 JUL 1890 , Aarhus, Denmark Death: 1947  


Franz Christian Berthold Andersen Pedigree
Male   Family
   
Event(s):
Birth:  22 JUL 1890   , Aarhus, Denmark

Christening:  
Death:  1947    

Burial:
Parents:
Father:  Andreas Peter Andersen  Family
Mother:  Anne Elsa Pedersen    
   

Marriages:
Spouse:  Bertha Elizabeth Kirkby  Family
Marriage:  28 NOV 1918   Grimsby, Lincoln, England

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.  
   

--------------------------------------------------------------------------------

Og han er i Århus Vor Frue 1887-1890 opslag 92

mvh Lene  

 
Jeg kan godt se at navnet på faderen ikke er det du oplyser, men han er skomager, så mon alligevel ikke?

Bjørn Klausen

Mange tak Lene :)

Det er jo intet mindre end fantastisk!!! Jeg er meget taknemmelig.

Må jeg spørge hvad "FS" er?

Og jo, jeg tror bestemt det er ham. Som sagt er de engelske optegnelser ikke nødvendigvis så præcise.

Mange hilsner,

Bjørn

Lene Martens


Bjørn Klausen

Tak for det, Lene.

Altid godt med nye/andre research muligheder.

Hilsen,

Bjørn