Hvor blev Julius Jensen af i FT i 1855!!

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 01 Feb 2015 - 15:00

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej :o

Jeg sidder godt nok og bakser med et problem, som jeg gerne vil have hjælp til.

Det drejer sig om en mand ved navn Julius Jensen. Han er født 1842 i Kirke Hyllinge, Voldborg, Roskilde , ops. 3, ny 1839-1846.

Han vokser op hos sin mormor, enken Karen Christensdatter.

Jeg har haft denne dame oppe og vende før
www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,38714.0.html

Han bor der i FT fra 1850 som 8årig, men herefter forsvinder sporet for den begge,

Jeg har fået at vide, at denne Julius Jensen dukker op i Give, Nørvang, Vejle og bliver gift i 1874 1869-1881, ops. 113. Der står her, at han er blevet konfirmeret i 1857, men spørgsmåler er bare, hvor!!

Jeg har afsøgt hele Roskilde amt i 1857 efter en konfirmation, men uden held.

Jeg har kigget Kirke Hyllinges afgangslister igennem  fra 1850 til 1855, men uden held.

De står heller ikke opført i FT fra Kirke Hyllinge i 1855.

Jeg har derfor heller ikke kunnet finde Karen Christensens død!

Jeg har prøvet at gå baglæns med hensyn til Julius Jensens opholdssted fra før han blev gift.
Han kommer til Eistrup, Vrads Skanderborg i 1872 ops. 161, hvor der står, at han er afgået fra Fredericia, men her stopper sporet.

Karen Christensdatter fik følgende børn.
Karen Sofie Nielsdatter 1821, Hyllinge, ops 108.
Christian Ludvig Nielsen 1830, Hyllinge. ops 67.
Ane Margrethe Nielsdatter 1824, Hyllinge .ops 117.
Sidse Hansdatter  1834, Hyllinge. ops 46.

Hvis der er der nogen, der kan hjælpe mig her, vil jeg blive rigtig glad, for det er lidt træls lige nu!!

Hilsen
Marianne.

Mette R Francke

#1
Hei


Kan det være han i tilgangslistene for Vejle Give 1849-1875 , oppslag 48  #21.
Samme oppslagsnr i ny udgave.

Klarer ikke å tyde hvor han kommer flyttende fra, men måske E**strup sogn.


Avgangslistene Skandeborg Ejstrup 1860-1874 , oppslag 175.
Julius Jensen , Kirke Hylling 30 år.
Så det er nok din Julius.

Så er det å se om han er der i ft 1870-1860 -1855,


Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

#2
Hei

Kan de være han i tilgangslistene for Skandeborg Ejstrup 1860-1874 ,oppslag 161 ?
Samme oppslagsnr i ny udgave.

Men hvor kommer han flyttende fra ?
Kan der står Frederiks ?


Mette
Mette R Francke

Arne Feldborg

Citat fra: Mette R Francke [7398] Dato 01 Feb 2015 - 17:36
Kan de være han i tilgangslistene for Skandeborg Ejstrup 1860-1874 ,oppslag 161 ?
Det er ham Marianne selv nævner i det første indlæg.

Der står han kommer fra Frederits. Det er efter al sandsynlighed Fredericia.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Marianne Bøhmer Jensen

Hej.

Det er rigtigt, at jeg har fundet ud af, at han kommer fra Frederits, sikkert Fredericia..

Jeg synes ikke, at jeg kan finde det sogn under Vejle amt. Det skulle passe under Elbo herred, men det er der ikke, når jeg kommer dertil. Jeg ville se, om han var der i FT fra 1870, mystisk.

Hjælp søges. :'(

Hilsen
Marianne.

Gitte Johansen

Husk nu Fredericia er en købstad, ikke :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marianne Bøhmer Jensen

Hej igen. :-\

Tak for jeres indlæg.

Jeg ved ikke, om jeg har fundet en lille åbning i det her, måske!

Jeg har prøvet at følge Julius Jensens moder. Karen Sofie Nielsdatter født 1821 i Kirke Hyllinge.

Hun forlader sognet  som ung, men vender hjem igen i 1842 fra Brøndby Øster, 1833-1844, ops 117, nr 115, hvor hun føder Julius jensen, se tidligere opslag, med udlagt barnefader. Det nye er, at hun tager til København en måned efter, Kirke- Hyllinge 1833-1844, ops 135, nr 191.


Barnet bliver overladt til morforældrene i Kirke Hyllinge.

Karen Christensdatters anden mand dør i 1849, så hun står alene i FT 1850 med Julius Jensen.
Måske er de to taget til København inden FT 1855.

Jeg kan slet ikke finde Julius Jensen i afgangslisterne fra Kirke- Hyllinge, men han er jo draget derfra, da han befinder sig i Give sogn i 1874!

Jeg er begyndt fra en ende af med at kigge efter konfirmationer i 1857 i alle sognene i København, måske kan jeg spotte ham på denne måde!

Er der nogen, der har en ide`om, hvordan man kan finde Karen Sofie Nielsdatter i København?

Gode råd modtages fortsat gerne.

Hilsen
Marianne.

Mette R Francke

Hei

Har du Karen Sofie i avgangslistene ?

Har du sett om Julius bor hos en av sine faddere ?


Mvh
Mette
Mette R Francke

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Mette.

Jeg har Karen Sofie i den seneste afgangsliste fra Hyllinge, nemlig 10/11 1842, ops 135, nr 191, hvor hun drager til København. Herefter stopper mine spor.

Jeg har ledt i Roskilde amt samt Københavns amt i 1857 efter Julius Jensens konfirmation, uden held.

Måske skal jeg søge i Frederiksborg amt!

Hilsen
Marianne.