Australien Horsens

Startet af Finn Lykke Møller, 17 Jan 2015 - 16:26

Forrige emne - Næste emne

Finn Lykke Møller

Hej alle
Jeg er blevet kontaktet fra Aus.

Er der nogen der kan hjælpe.

Mary Thomsen, født ca. 1850 i Horsens, død 1923.
gift med
William Fry, måske William Thomas Fry, født 27. okt. 1853, død 1915.
Begge begravet i Bajool kirkegård, Queensland, Australien

Jeg har ikke fundet nogen Mary i Horsens. Men Maren og Marie. Den jeg mener kommer tættest på er

Skanderborg, Nim, Horsens Købstad, Aagade nr. 185, P. Thomsen, 202 - F1, FT-1860, D6467
Navn:                      Alder:              Civil    Stilling i      Erhverv: Fødested:
                                                          stand: husstanden:
Peter Thomsen             48   1812             Gift                        Skipper   Flensborg
Marie D. Thomsen     43   1817             Gift       Hans Kone      Flensborg
Peter Thomsen             13   1847             Ugift    Deres Barn      Horsens
Marie Dorthea Thomsen 10   18/12-1849 Ugift    Deres Barn      Horsens døbt 29/01-1850
Ida Hansen                     21                Ugift    Tjenestepige      Horsens

Hvornår er de gift? hvornår rejste hun til Aus? Er det mon den rette familie i Dk jeg har funden?

Hilsen
Finn

Grethe Elten Mortensen

Hej


aalborg, Kær, Horsens, Horsens By, et Hus, 35, FT-1860, C9090

Thomas Chr. Jensen 45 Gift Husmand, Husfader  Ugilt Sogn, Hjørring Amt 
Joh. Marie Sørensen 40 Gift hans Kone  Horsens Sogn, Aalborg Amt 
Sara Thomsdatter 15 Ugift deres Børn  Horsens Sogn, Aalborg Amt 
Jens Thomsen 13 Ugift deres Børn  Horsens Sogn, Aalborg Amt 
Amalie Thomsen 7 Ugift deres Børn  Horsens Sogn, Aalborg Amt 
Ane Vittus 1 Ugift Plejebarn  Taars Sogn, Hjørring Amt 


Kan Amalie Måske have taget navnet Mary det er jo nemmere på engelsk?

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Poul Petersen


Elisabeth Nielsen

Hej Finn

Jeg tror det er den rigtige familie du har fat i,  jeg fandt dette på Ancestry.


Maren Thomsen (Mary) born ciirca 1849, at Honsen, Denmark the daughter of Thomas Thomsen and Maria Dorothea Nelson (Mary). Maren Thomsen, age 23 yrs. sailed from Hamburg, Germany on 17 April 1872 as a free passenger aboard the 927 ton vessel "Reichstag", and arriving 100 days later at Cape Morton on 31 July. The passengers were brought up to Brisbane by the steamer "Settler" and landed at the Depot at 5.00pm on 1 August. The "Settler", took about 100 passengers to Ipswich the next morning. On the 3 August 1872 Maren married Carl Jensen at the German Lutheran Church at Ipswich. Carl the son ofFritz Christian Jensen and Eugenie Wilhelmina Hansen was born in 1850. Carl had emigrated from Hamburg, Germany, departing 5 April 1872 aboard the ship, "Humboldt", and arriving at Cape Moreton on 31 July. They had one child Emma b. 5 July 1873 Toowoomba. It is not known as yet what happened to Carl, but apparently he died by 1875. On 14 April 1875 Maren, married William Fry at the Public Office of the District Registar, in the Court at Toowoomba. William earned his living as a bullock driver, then later a cab driver . He later moved to West Street, Rockhampton. Around 1900 he moved to Bajool and started a Mango Farm..

Jeg fandt også William Fry´s dødsattest som jeg kan sende på mail til dig.

Mvh Elisabeth

Finn Lykke Møller

Tak for hurtige reaktioner.
Elisabeth.
Du har fat i den rigtige..
Finn