Tilbyder opslag på Landsarkivet for Fyn

Startet af Anna Hagelskjær Assersen Thomsen, 14 Jan 2015 - 01:42

Forrige emne - Næste emne
Hej allesammen

Jeg har nydt så meget godt af jeres hjælp, så nu synes jeg at jeg vil tilbyde min.

Jeg er historiestuderende og bruger i forvejen en del tid på arkivet, så hvis nogen skulle have brug for et opslag så gør jeg gerne det :)

Vær dog opmærksom på at min læsebyrde tit er stor og det derfor kan tage mig et par dage samt at jeg i eksamensperioder holder time out :)

Bedste hilsner
Anna


Georg Brandt Christensen

Hej Anne
Jeg vil være meget glad hvis du kan hjælpe med nedenstående:

Den 20/14 1918 blev Johanne Christiane Christiansen født på Rigshospitalet i København.
Hendes mor, Helga Petersen, 21 år, kommer fra Bovense sogn, Vindinge herred, Svendborg amt.

Ifølge kirkebogen i Bovense - 1918, side 100, opslag 53 - fremgår det at: Fødselen noteret her ifølge Skrivelse fra Aunslev-Bovense Sogneraad af 27/September 1918. Moderen tjente 10/12 Aar før Nedkomsten i Bovense Kro.

Vi eftersøger en faderskabssag da faderen ikke er angivet.

Vil du se efter om der er oprettet en sådan faderskabssag i protokollen Svendborg Amt: Journalsager vedrørende alimentation (1841-1958) og sende os de oplysninger der står i journalen, så vi kan slå op i den journal hvor selve sagen er registreret.

Vi har bestilt de journaler hvor sagen må være omtalt, men kan ikke fjernlåne ovenstående Alimentationsjournal, og dermed bliver det som at lede efter en nål i en høstak hvis vi skal se alle de 5 journalprotokoller igennem.

Håber på din hjælp.

Godt nytår
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Erik Vrang

Hej Anne
Jeg har søgt begravelsen af Augusta Hansine Simonsen i Hans Tausens Sogn i Odense i kirkebogen 1959-1970, dog uden at finde hende.