Anders Jensen/Maren Nielsdatter Ladby

Startet af Svend Aage Pedersen, 19 Feb 2011 - 21:24

Forrige emne - Næste emne

Svend Aage Pedersen

Søger hjælp til
Anders Jensen f. 1740 Ladby,et medlem har tydet dette :
kb 1714-75 opsl. 95 Kølstrup Bjerge Odense amt:
d.3 aug Jens Andersen barn i Ladby... Anders Niels Jensens hustru bar det.
Faddere Hans Jensen - Rasmus Jensen - Niels hjulmand - Peder Madsens hustru.
Min formodning at det er Anders dåb og fader Jens Andersen,mere er ikke fundet
Anders Jensen hustru Maren Nielsdatter f.1745 Ladby ! kender ikke hendes forældre
håber på lidt hjælp
mvh
Svend Aage Pedersen

Lis Klarskov Jensen

Hej Svend Aage

Du skriver:
"Anders Jensen hustru Maren Nielsdatter f.1745 Ladby ! kender ikke hendes forældre
håber på lidt hjælp"

Jeg har set i kb 1714-75 opsl. 95 Kølstrup Bjerge Odense amt efter Maren, hvis faders navn var Niels og har fundet 3 døbte piger ved navn Maren i perioden 1742-1749.

Foran barnets navn står forkortelsen "noie", der er fransk "nominé", der betyder kaldet/navngivet.

1. Maren, født 27. dec. 1744, datter af Niels Pedersen. Opslag 109.
Niels Pedersens barn i Ladbye, noie Maren, baaren af Laurs Hansens Hustru i Hundslef. Faddere var: Laurs Hansen og Rasmus Pedersen, ibid. Jussen (?) Jussesen (?) i Ladbye og Niels Hansens hustru ibid.


2. Maren, født 18. maj 1749, datter af Niels Madsen. Opslag 126.
Niels Madsens barn i Ladbye, noie Maren, baaren af Rasmus Jensens hustru. Faddere var Rasmus Jensen, Jens Rasmussen, Hans Jensen, Jens Lunds (?) hustru, alle af Ladbye, og Hans Madsens hustru i Kiertinge.


3. Maren, født 10. august 1749, datter af Niels Lauersen. Opslag 127.
Niels Laursens barn i Ladbye, noie Maren (Var hiemmedøbt d. 7. ejusd. [dvs. ejdusdem, samme måned, august] og blef baaren af Rasmus Jensens hustru ibid. Faddere var: Jens Rasmussen, Niels Jensen, Peder Jensens hustru, Niels Madsens hustru og Hans Jensens datter Karen, alle af Ladbye.

Der er en del gengangere i fadderne, men Ladbye er jo også et lille sted.

Så er det bare, hvilken Maren der passer til dine andre oplysninger.

God fornøjelse !

Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Svend Aage Pedersen

Hej Lis
God fornøjelse den var god  :)
Men tak for dine svar,jeg ved det er svært at finde svar her i Ladby i slægten.mange gange de samme faddere - forlovere går igen i flere familier,er stødt på det mange gange.
Men nu må jeg ind at se om de skulle være gevinst med de 3 mugligheder her.
mvh
Svend Aage

Svend Aage Pedersen

Hej Lis
Der kan tilføjes at Maren og Anders er viet 25 marts 1772 kb Kølstrup Bjerge Odense amt
1714 - 75 opsl. 357,men forældre ikke nævnt.
Svend Aage