Politietsregisterblade, registrerings spørgsmål

Startet af Henrik Krohn, 12 Okt 2014 - 00:04

Forrige emne - Næste emne

Henrik Krohn

Hej
Jeg sidder og undre mig over 2 blade jeg er faldet over, og håber at der er en kvik sjæl derude der har et godt foreslag.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1390641&backside=0&searchname=polit_simple&isbrowsing=&browsetype=

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1672528&searchname=polit_simple

Hvordan kan det være at den samme kvinde står på sit eget blad, og på mandens? Eller det skal måske tolkes som at de først blev gift efter den 28-11-1918? Jeg mangler ihvertfald at finde deres bryllup, og havde et lille håbe om at deres adresse kunne give et spor.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Det er ikke altid at adressen på kortene giver sporet for vielsen. Til gengæld vil vielsen ofte være nævnt ved børnenes dåb.

Hvis du ser på skriften på bladet, hvor de begge er registreret, så tyder det på, at de måske først er flyttet sammen i 1921.

Ellers må du finde dem i folketællingen 1930, der får du året for vielsen og antallet af børn.

Når børnene bliver 14 år gamle, får de deres eget kort. En skilsmisse udløser også et nyt kort for hustruen.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Eva Morfiadakis


Hej,

Jag ser att hon 2/6 1917 bor på Amaliegade 23 - mødrehjemmet. Är hon anställd där eller är det så att hon fått barn någon gång 1917?

Eva M
Eva M

Verner Bentsen

#3
Hej

De er tilyneladende ikke gift i 1921. Søgning i senere FT'er kan måske give svar.

FT 1921 København Ahornsgade (findes under Ahlmannsgade ) opslag 121.
Anders Peter Christen UGIFT husfader
Dagmar Kristine UGIFT logerende
Anna Marie barn født 4-7-1917 i København.

Verner

Verner Bentsen

AO KB København Rigshospitalet 1917-1918 opslag 253

Født: Anna Marie (rettet til Annemarie) Jørgensen

Verner

Verner Bentsen

#5
AO FT 1925 Ahornsgade lige numre opslag 423

Her er Anders og Dagmar viede. Anna Marie hedder stadig Jørgensen

Så vielse må findes mellem 1921 og 1925

Verner

Tilføjet:
Vielsem findes her: AO KB København Skt Johannes 1917-1922V opslag 262

Hans Chr. Baagøe

Hej

Når du nu har fundet vielsen, så er det også nemmere at se, at den bør være mellem tællingen den 1. februar 1921 og 1. november 1921, hvor der er en tilføjelse på registerkortet.

Familien bor stadig på adressen ved tællingen i 1930, og der oplyses vielsesdatoen og ikke kun årstallet. Desuden vil du kunne se, at der ikke er født børn i ægteskabet, og at manden er en af de mange arbejdsløse i begyndelsen af 30-erne.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Henrik Krohn

Tak for al den hjælp. Jeg burde selv have fundet på at kigge i FT før jeg spurgte  ::)

Som et lille tillæg, kan jeg nævne at det plagede Annemarie (min farmor) helt til hendes død at hun ikke vidste hvem hendes far var. Dagmar ville ikke afslører det, selv ikke på hendes dødsleje.

Mvh
Henrik Krohn