Sognefoged Lorentz Rolfsen og hustru Ann Margrethe af (Sommersted?) 1773

Startet af Gerda Nielsen, 01 Okt 2014 - 13:13

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

Kirsten Lorentzdatter døde i Ødis sogn, Vejle amt 5/6 1773 ( opslag 316 og 317) 48 år gl. (sådan læser jeg det i hvert fald).

Der står at hun var datter af sognefoged Lorentz Rolfsen og hustru Ann Margrethe Rolfsen af Sommersted ? /Simmersted ?

Jeg har ikke kunnet finde noget om den Rolfsen-familie eller hvornår og hvor Kirsten var født.

Er der hjælp at hente her ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen



Jane Valkær

Hej
Tror der står Simmersted - ligger i Magstrup sogn i Haderslev amt.

Kigget lidt i KB Magstrup 1751-1764.
Kirsten er åbenbart ikke gift i sognet i den periode. Nok gift før 1751.

Under begravelse finder jeg en sognefoged Jørgen Rohlsen  (måske Rolfsen) fra Simmersted (opslag 21, 29/4 1751). Efterfølgeren er en Jørgen Hendrichsen (opslag 21, 21/8 1755).
Derudover er der en Hans Rohlsen  af Simmersted (opslag 22, 7/10 1756).
Han får en søn Lorens døbt (opslag 22, 28/7 1758)

KB Magstrup 1763-1783 (den er lidt svær at tyde):
Her er igen nævnt sognefoged Jørgen Ro... - hans datter Anneken begraves 19 år (opslag 262)
Her finder du også begravelsen af broderen Hans Lorendsen Rohlsen, skoleholder af Simmersted (opslag 276, 11/2-16/2 1772). Her er faderen ikke nævnt som sognefoged - moderen hed Anneken.

Jeg tror, at Lorentz Roflsen (Rohlsen) døde inden 1751 - hans bror eller søn Jørgen overtog jobbet som sognefoged.

Anbefaler at kigge KB lidt grundigere igennem, men desværre finder du nok ikke Kirstens dåb, da kb ikke findes for perioden o. 1725.

Mvh
Jane

Gerda Nielsen

Hej Jane

Mange tak for din grundige søgen for at hjælpe mig.

Jeg er godt klar over, at det bliver svært at være slægtsforsker, når vi når så langt tilbage, men det var da et forsøg værd og så må jeg være glad

for det jeg har.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen