Rod i kirkebogen

Startet af Michael Tidemand, 15 Feb 2011 - 14:44

Forrige emne - Næste emne

Michael Tidemand

Hej

Min Mormor Mary Pedersen Bak, født på Frederiksberg, d. 29/ - 1916, opslag 278, side 277 er lige blevet kilet ind mellem 2 fødte og henviser til side 328, men der står ikke noget på side 328.  :-\ Har præste drukket af alter vinen ?

VH / Michael

Hans Poulsen



Hej Michael

Indrømmet - det ser lidt tåget ud.

Hvis du lægger mærke til det, er en stor mængde børn født på samme adresse, Bakkegaards Allé 18.

Her lå i mange år et højt estimeret fødeklinik, og kvinder - tit fra det lidt bedre borgerskab - kom fra hele landet for at nedkomme her. Klinikken hed noget i retning af "Doktor Møllers Fødeklinik". Bygningen består den dag i dag, men på grund af udstrykning med en anden indgang og nu med postadresse Rahbeks Allé 34.

I ejendommen boede i gamle dage konseilpræsident C. C. Hall - nu er den pompøse villa delt op i fire ejerlejligheder og grunden udstykket. Det, der tidligere var Bakkegårds Allé 18 er nu teknisk Bakkegårds Allé 20 - og jeg kender én, der har boet der i snart 40 år. Mere siger jeg ikke.

Men - det kan jo være, at Mary Pedersen Baks forældre boede et helt andet sted i Storkøbenhavn, så du skal i en helt andet sogns kirkebog for at finde hendes fødsel dér. Jeg prøvede lige at se, om Mary blev konfirmeret på Frederiksberg omkring 1930, men fandt hende ikke. Det tjek var temmelig overfladisk, så måske skulle du prøve selv.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag