Skomager Knud H. Huus i Kelstrup, Vilstrup sg

Startet af Finn Andersen, 15 Feb 2011 - 13:51

Forrige emne - Næste emne

Finn Andersen

Skomager Knud Hansen Huus var gift med Anna Kjerstine Bundesen ell. Bondesen, og boede fra omkr. 1880 i Kelstrup, Vilstrup sogn, Haderslev amt. Af deres børn kendes:
Hans Anton Christian Huus, født 16 jan 1881 i Kelstrup.
Anna Cathrine Ingeborg Huus, født 15 jul 1884 i Kelstrup, g. 12 aug 1910 med Jens Peder Larsen.
Bothilde Kjerstine Huus, født 31 okt 1886 i Kelstrup, død 26 sep 1897 smst.
Anna Kjerstine Bundesen døde 12 jun 1915 i Sdr. Vilstrup, 63 år gammel.
Knud Hansen Huus boede 1919 i Jerne ved Esbjerg.

Vielse før 1881 mellem Knud Hansen Huus og Anna Kjerstine Bundesen samt fødested for begge efterlyses.

mvh
Finn Andersen

Tenna Weber Olsson

Hej Finn
Jeg har fundet børnene på AO - af hensyn til andre hermed opslag (år der passer til fødslen + Vilstrup, Haderslev, Haderslev):

#210 Hans Anton Christian Huus, født 16 jan 1881 i Kelstrup.
#75 Anna Cathrine Ingeborg Huus, født 15 jul 1884 i Kelstrup,
#78 Bothilde Kjerstine Huus, født 31 okt 1886 i Kelstrup
#280 Anna Kjerstine Bundesen (Bondesen) døde 12 jun 1915 i Sdr. Vilstrup, Vilstrup sogn, Haderslev, 63 år gammel.

Jf. Annas død og fødsel af Hans Anton, så er hun født i 1852-1853. Jeg har forgæves ledt i følgende sogne: Vilstrup, Hoptrup og Halk.

Til gengæld fandt jeg hendes mand som vidne til sin søsters bryllup:
#477 1879 8.feb. (nr. 1) Anna Dorthea Bundesen dt. af Johannes Bundesen S. Vilstrup,
vidne: Skomager Knud Hans, Nr. Vilstrup

Så mon ikke Knud er fra sognet ?

vh Tenna Olsson

Finn Andersen

Hej Tenna

Tak for ovenstående oplysninger. Det er sandsynligvis en søster Anna Kjerstine Bundesen, som du har fundet, og i så fald giver det forældrene indsidder Johannes Bundesen og afdøde hustru Ingeborg Sørensdatter Hansen, men desværre finder jeg ikke hverken Ingeborg eller Johannes døde i Vilstrup.

Jeg har også søgt Knud Hansen Huus og hustru fødte og konfirmerede i Vilstrup sogn, men det er ikke tilfældet.

mvh

Finn

Finn Andersen

Spørgsmålene er løst!

Knud Hansen Huus er født i Ødis Bramdrup 9 nov 1849, mens Anna Kjerstine Bundesen er født i Jels sogn 22 jun 1852. - De er gift 10 nov 1877 i Ødis kirke.

mvh

Finn Andersen

Kenneth Jensen

Hej Finn!

Jeg er meget interesseret i Johannes Bundesen og Ingeborg Sørensen Hansen, men kan ikke rigtig finde deres død. Har du fundet dem? Har du andre oplysninger?

Mange hilsener

Kenneth Jensen