Hellerup/Frederiksberg sogn Københavns Amt dåb

Startet af Kirsten Ørum, 31 Aug 2014 - 13:04

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

KB 1945-1947 Hellerup sogn Sokkelund H Københavns Amt opsl. 231 nr. 19:

1946 3. Marts Annette Lemtorp Pedersen (Pedersen overstreget)
født Skt. Lukas Stiftelsen Hellerup sogn døbt i Frederiksberg kirke18. april 1946 af Pastor Stub
Datter af Repræsentant Ejnar Lemtorp Pedersen (f. 8. marts 1915 Aalborg Domsogn) og
Hustru Else Leffers (f. 2. januar 1921 Aalborg Domsogn) Esthersvej 28B Simons sogn

KB 1944-1950 Frederiksberg sogn opsl. 10:


1946 3. Marts Annette Lemtorp Pedersen (Pedersen overstreget) født ......
1946 18. April døbt i kirken af Pastor Stub
Datter af .....
Faddere: Frk. Birte Leffers H. Ibsensvej 2;Bankdirektør Richard Eriksen Dalgas Boulevard 59
                Fru Asta Pedersen Vesterbro 30, Aalborg og Barnets mor


Ovenstående person har jeg desværre uden held forsøgt fundet konfirmeret.
Jeg har ej heller fundet flere børn.
Familien har frem til forældrenes død boet Københavnsområdet frem til forældrenes død og begravelsei  Hørsholm.

Mon nogen kan finde på en genvej til at finde personen efter 1946?


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Anne Mortensen

Hvis personen har levet i 1968 kan du gå til Borgerservice.


https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324


Oplysninger fra cpr om andre - adresseforespørgsel    


Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2014)


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kirsten Ørum

Hej Anne Mortensen

Ja den mulighed kender jeg.

Men det er ikke nuværende adresse jeg p.t. søger, men konfirmationen.

Jeg kan se, at jeg har placeret mit indlæg i det forkerte Forum. Har nu flyttet det.

Beklager.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Kate Nielsen

Hej Kirsten

Har du overvejet om hun kan være borgerlig konfirmeret?

http://www.arbejdermuseet.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=5

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Kirsten Ørum

Hej Kate

Ja .. det har jeg tænkt over. Med min kendskab til familien, ville det ikke være utænkeligt.

Så vidt jeg kan se, at er disse dokumenter ikke online, så det bliver ikke aktuelt at se i disse arkivalier.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Jens-Christian Emborg

Hej Kirsten

Hvis du ikke ved hvor familien bor, kan du jo slå hendes far op i telefonbogen, står under Lemtorp:
http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/

F.eks i 1947 udgaven, spalte nr. 1918, er adressen den samme som der står ved dåben i Frederiksberg kirkebog (opslag 100 og ikke 10 som du skriver).

I 1951 udgaven, spalte nr. 2310, er adressen stadig i Hellerup, men på nabovejen, Rebekkavej.

I 1960 udgaven, spalte nr. 3024, hvor en konfirmation vel tidligst vil være for Annette, er adressen nu i Vedbæk på Marievej 8, så hun kunne vel være blevet konfirmeret i Vedbæk sogn.
Jeg finder ikke Annette konfirmeret i 1960 i Vedbæk sogn, måske er hun først blevet konfirmeret 1961 og denne årgang kan endnu ikke ses på AO.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Kirsten Ørum

Hej Jens-Christian

Tak for linket til telefonbøgerne - meget nyttigt i andre sammenhænge også.

Jeg har fundet ud af, at min person er konfirmeret i Vedbæk sogn i 1961, og at adressen stadig er Marievej 8.

Der ud over ved jeg ikke meget om personen.

Venlig hilsen
Kirsten