Musikhuset Intona ved F. Grosell.

Startet af Bente Ougtvig Dyrstad, 15 Jul 2014 - 17:51

Forrige emne - Næste emne

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej

Nogen der kan hjælpe mig med at finde info om ovenstående butik som lå i " pisserenden" København.


Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

#1
http://www.pisserenden.com/ejendomme/studiestraede-17/


Stuen brugtes indtil 1955 til Olsens møbeludlejningsforretning. Fra i en årrække at være udlejet til musikhuset "Intona", hvor man kunne bytte grammofonplader, skiftede den i 1961 til B. Anthonys antikvarboghandel, med sit rigtige navn "Rådhusantikvariatet", som i 1973 fik navnet "Byens Antikvariat", velanset og nu bestyret af Richard Sørensen, der var flyttet hertil fra mindre gode lokaleforhold i Studiestræde 25. I 1954 lå for resten hele seks af bydelens ti antikvariater i Studiestræde. For halvtreds år siden købte folk flere bøger end tøj. En antikhandel afløste antikvariatet og så åbnede "In Circus", en tøjbutik med ambitioneret designertøj, som indtil 2003 befandt sig i butiksetagen. I kælderen med indgang fra porten befandt sig først et lager med snedkerværksted, derefter en rammehandel og til sidst AA (A. Andersens) – Duplikatorbureau.


Hov, den misforstod jeg vist.

Jeg troede du ville vide, om den havde ligger der :o
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Gitte

det var denne jeg fandt, og da jeg stadig leder efter Grosell og Rettinger håbede jeg at nogen kunne henvise til et eller andet brugbart. Har kigget under telefonbøger.
I Studiestræde 14 lå mine oldeforældres bogbinderi.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig