Axel Andersen,12.12.1893 Odense+Christine Jensine født Andersen 22.2.1891 Lemvig

Startet af Lise Østerberg Bahr, 01 Jul 2014 - 17:23

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Nogle der kender denne familie:

Axel Andersen, Odense og hustru Christine Jensine Andersen født Andersen 22.2.1892 Lemvig - gift 01.05.1921 - hvor ?

De flytter lidt rundt, (bor bl.a. i Holmensgade hos fam. Jonassen Østerberg.

Der er vel ikke i Danmark et sted, der hedder Remvig ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

dorte frandsen

Hej Lise!

Remvig har jeg ikke hørt om, men der ligger noget der hedder Romvig Gårde ved Herning!

Med venlig hilsen

Dorte

K. Thidemann

Citat fra: Lise Østerberg Bahr [12541] Dato 01 Jul 2014 - 17:23
Hej.

Axel Andersen, Odense og hustru Christine Jensine Andersen født Andersen 22.2.1892 Lemvig - gift 01.05.1921 - hvor ?

De flytter lidt rundt, (bor bl.a. i Holmensgade hos fam. Jonassen Østerberg.

Der er vel ikke i Danmark et sted, der hedder Remvig ?

Hej Lise

Når du beder os om hjælp må du være lidt mere nøjagtig - Christine Jensine er født 22.2.1891 og ikke 1892.

Det havde også været godt med henvisning til hvorfra du har navnet Remvig

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1614530&searchname=polit_simple


Jensine fik navneforandring 1906 til Møller Andersen (se hendes dåbsindførsel i Lemvig kirke opslag 82)
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1716433&searchname=polit_simple
mvh K.Thidemann 9000

Lise Østerberg Bahr

#3
God morgen.

CHRISTINE JENSINE ANDERSEN REMVIG ? Hvorfor står der REMVIG på politiets registerblad ?

det kán jo være en læse- (der er jo en ekstra krummelure på det store L (gotisk):


så.: For ikke at gentage fejlen omkring Politiets Registerblade, hvor der står hustruen kommer fra REMVIG - ville jeg ikke lægge ud med så mange data.

MEN slægtsnavnet REMVIG eksisterer skam - på div. anetavler.

Jo, - da de har boet hos JONASSEN ØSTERBERG familien, i Holbersgade 30, 4.  har de sikkert haft en vis tilknytning til slægten.

Jeg ville godt have bekræftet om de faktisk kom fra Remvig, som jeg ikke tidligere har hørt om. Læsefejl (gotiske bogstaver) må jeg formode.

På baggrund af mine mange spm. og jeres fantastiske og gode hjælp herinde (takker for det) har faktisk bragt mig så meget styr på brikkerne - så nu er vi langt om længe snart mange, der kan få lagt flere brikker i vores slægt-puslespil.

I krydspresperspektiv - ser det derfor for mig ud til at Jonassen og Remvig  en vis forbindelse (også)

(håber nogle forstår min argumentation).
VH
Lise Østerberg Bahr