Brugere af FTM og Adobe Acrobat Reader (og dermed pdf)

Startet af Allan Donovan Pedersen, 28 Jun 2014 - 19:03

Forrige emne - Næste emne

Allan Donovan Pedersen

Hej alle



Dette er måske i virkeligheden mere et spørgsmål, som hører hjemme i et 'pdf-forum'... men jeg håber alligevel, at der er nogle, der kan/vil hjælpe mig...

Når jeg eksternt gemmer et slægtstræ fra mit program (FTM2006), så gemmes det automatisk som en pdf-fil. Når jeg så åbner dette dokument (uden om mit slægtsforskningsprogram), så befinder jeg mig jo i et pdf-dokument. Så langt, så godt...

- Dette pdf-slægtstræ vil jeg mægtig gerne redigere i... ikke dataene på mine aner, som jeg jo gør i selve FTM2006 - men i baggrunden af slægtstræet. Jeg vil rigtig gerne sætte nogle billeder ind i dette dokument... altså helt uafhængigt, og ved siden af alle faktaboksene med navne, datoer, osv. ... er der nogle, der ved, hvordan jeg gør dét...?


Hilsen Allan
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Finn Frederiksen

Hej,
for at kunne redigere et PDF dokument skal man bruge Adobe Acrobat i den fulde udgave (der er måske også andre programmer). Men Adobe Acrobat er ikke et farvelade program og mulighederne er begrænsede. Det er kilde programmet, der skal bruges til at lave alt det avancerede layout, det være sig FTM, Word, PowerPoint eller andre.

Formålet med PDF er at kunne udveksle dokumenter (Portable Data Format) uden at skulle bruge avancerede programmer.

Mvh
Finn

Allan Donovan Pedersen

Tak, Finn...


Men kan man mon så åbne sit slægtstræ i et andet program, og således bruge dét som farvelade (fint udtryk, i øvrigt)...? - Eksempelvis Paint? Well, jeg kan jo prøve... ;)

Tak for svar...


Allan
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.