Nyt spørgmål gravsten. Brønshøj Kirkegård.

Startet af Merete Westermann Hesselberg, 08 Jun 2014 - 16:59

Forrige emne - Næste emne

Merete Westermann Hesselberg

Endnu et spørgsmål om gravsten. D.d. har jeg besøgt Brønshøj Kirkegård, da jeg søgte, om der evt stod en gammel gravsten med mine oldeforældres navne, der var døde henholdvis 1927, og 1937 og blev begravet på kirkegården. Da jeg var der alligevel var der, benyttede jeg lejligheden til at fotografere en del gravsten. Ca 400. Desværre kan jeg ikke lægge dem i et program, ell. oprette en hjemmeside, så andre måske kan få gavn af billederne. Jeg han sortere dem i hvad der må offentliggøres, og hvad der er under 10 år gammelt.

Er der nogen der ved om nogen slægsforskere kan/har lyst til dette?

Tillægsspørgsmål. Ved min oldefars Jørgen Peter Westermanns begravelse i 1937, har jeg en lille bog, hvor der er er afskrift af en "begravelsesprædiken", hvor der nævnes "min morbror JPW etc.,som om præsten var en slægtning. Kan jeg se et sted, hvem det var præst i Brønshøj Kirke i 1937?

Venlig hilsen
Merete Westermann Hesselberg

Kate Nielsen

Hej Merete

Har du prøvet at henvende dig til: http://dk-gravsten.dk/forside.php ?

Med venlig hilsen
Kate Nielsen 

Ole Holst Petersen

Hej Merete.

Vedr. dit tillægsspørgsmål kan jeg nævne, at begravelsen er foretaget af Strøbech, som der står skrevet  i KB Brønshøj, opslag 27 #89, så den person, du leder efter er formentlig Strøbech.

Med venlig hilsen
Ole
Alrø.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Ole Holst Petersen

I det gamle DIS fandt jeg en forespørgsel om pastor Strøbech på http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,534228,534270

Måske kan det have din interesse.

Med venlig hilsen
Ole
Alrø.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Merete Westermann Hesselberg

Hej Kate.
Tak for tippet, jeg har læst Gravsten.dk side. Det er netop PROBLEMET. Der skal man lægge billederne i et regneark, og det kan jeg ikke.
Foreløbig beholder jeg mine gravstedsbilleder fra Brønshøj i en mappe på min pc.

Tak til Ole for navnet på præsten.

Venlig hilsen
Merete

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Mette

Du kan også henvende dig til admin@findengrav.dk som også er en af dem, der lægger gravstensbilleder på nettet.
Jeg fik gennem ham lagt mine affotograferede gravsten fra de historiske danske kirkegårde i Vestindien på www.findengrav.dk

Jeg sendte billederne på en DVD, men han modtager de fleste billeder via Dropbox.

Projektet er sikret økonomisk i al fremtid, så det ikke pludselig risikerer at lukke.
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk