Husbestyrinde Christine Magrethe Cathrine Borgen 1844- efter 1880.

Startet af Lise Gorgone, 24 Maj 2014 - 00:01

Forrige emne - Næste emne

Lise Gorgone

Hej alle,
Jeg søger død og begravelse for Christine Magrethe Cathrine Borgen: Jomfru med ære.

1.Født 31.08.1844 i København
2.Døbt 24.08.1844 i Holmens kirke
3.Død efter FT 1880, hvor hun er husholderske hos Charles Christian Borgen, hendes bror
4.Begravet ?

Jeg bliver meget glad, hvis du har lyst til at hjælpe mig! På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Inger Toudal

Hej Lise

Ifølge dette registerblad skulle hun være gift med Charles Christian:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3309281&searchname=polit_adv

Men det må være en misforståelse, for ved FT-1890 er hun registreret som hans søster:

FT-1890, København, Torvegade, Lille, opslag 3.

København, København (Staden), Niels Ebbesens Vej (Lige numre), Niels Ebbesens Vej, Hus-Nr.: 24, Stuen t H, F1+, FT-1885
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Margrethe Borgen    40    Ugift    -    -    Kjøbenhavn
Marie Banhn    36    Ugift    -    Lærerinde    Frederikssted

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lise Gorgone

Hej Inger,
Vi hører til de, der går sent i seng. Tak for dit indlæg. Det var dejligt, at det kunne bruges. Er på vej i seng. Høres ved senere på dagen i dag lørdag. 
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Lise Gorgone

Hej,
Hun står ikke i Politiets registerblade, så det kan ikke hjælpe. I 1894 boede hun i Lille Torvegade 3.1
og jeg har haft en FT 1901 og 1906 og kb for Vor Frelser kirke og det samme i  Valdemarsgade 5 men med KB for Skt,Matthæus kirke, er der en der ved, hvor jeg skal søge? Gitte har foreslået, at hun måske døde på Frederiksberg, hvor hun havde en del gode år tilbage. Har du et godt råd?
Med venlig hilsen
Lise Gorgone