Thora Laurentia Augusta Andersen født 9-9-1897 Skæve Dronninglund Hjørring amt

Startet af Bente Wanning, 05 Feb 2011 - 23:16

Forrige emne - Næste emne

Bente Wanning

 :)
hej på tråden

Jeg håber på en velvillig person har lyst til at besøge Københavns Stadsarkiv og tjekke et folkeregister kort for mig.
Det drejer sig om ovennævnte Thora L A Andersen født 9. september 1897 i Skæve sogn, Dronninglund herred, Hjørring amt,
(Skæve kirkebog 1892-1898 opslag 89 nr. 20.

Iflg. politiets registerblade melder hun sig første gang 5/2 1921 og kommer fra Aalborg.
Næste gang hun melder sig er 1/11 1922 og kommer fra Fiolhave. Sidste dato på kortet er 1/2 1923 - ingen barn eller ægtefælle.

Jeg ved hun får en søn Erik (fader ukendt) og bliver gift med Thorvald Andersen (ingen data på ham)
Disse oplysninger har jeg fra et foto (af de 3 personer) postkort sendt til min mormor i juli måned 1927.

Jeg håber på positiv respons og takker på forhånd.


Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -


Bente Wanning

HEJ ANNE MORTENSEN

KORREKT, DET ER FIOLSTRÆDE 40, havde lidt svært ved at se hvad der står.

Tak for rettelsen.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Citat fra: Bente Wanning Møller Poulsen Dato 05 Feb 2011 - 23:16
:)
hej på tråden

Jeg håber STADIG på en velvillig person har lyst til at besøge Københavns Stadsarkiv og tjekke et folkeregister kort for mig.
Det drejer sig om ovennævnte Thora L A Andersen født 9. september 1897 i Skæve sogn, Dronninglund herred, Hjørring amt,
(Skæve kirkebog 1892-1898 opslag 89 nr. 20.

Iflg. politiets registerblade melder hun sig første gang 5/2 1921 og kommer fra Aalborg.
Næste gang hun melder sig er 1/11 1922 og kommer fra Fiolhave. Sidste dato på kortet er 1/2 1923 - ingen barn eller ægtefælle.

Jeg ved hun får en søn Erik (fader ukendt) og bliver gift med Thorvald Andersen (ingen data på ham)
Disse oplysninger har jeg fra et foto (af de 3 personer) postkort sendt til min mormor i juli måned 1927.

Jeg håber på positiv respons og takker på forhånd.



Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

 ??? :)
hej
Mon det kan lade sig gøre at få en venlig medforsker til at gøre ovenstående opslag for mig.
Sidste nyt er at Thorvald Andersen, Thora´s ægtefælle, boede i 1947 på adressen:
Elmegade 17 3.sal, København N.
Takker på forhånd.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

 ??? ::) :(
Hej på tråden

Jeg er stadig interesseret i at få hjælp til at finde Thora med familie , ellers må jeg jo ud på en dagsrejse til København.

Lige herover står nyeste info. Det stammer fra en brev jeg har fundet i min mors gemmer.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -