Ane Andersdatter Odense,Vends

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 04 Apr 2014 - 16:34

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg har et problem,som jeg troede løst,men som alligevel ikke rigtigt passer....

Jeg søger via Ane Andersdatter at finde frem til hendes  forældre.Men først må jeg være sikker på Anes data.

Ane Andersdatter bliver gift med Hans Jensen(Odense,Vends,Asperup opsl 9)

Jeg har  en mulig fødsel på Ane Andersdatter  26-05-1812 (Odense Vejlby,Vends opslag 146...jeg har meget svært ved at tyde teksten!)

Hendes konfirmation har jeg måske/måske ikke fundet-(Odense vends,Vejlby 1827 opsl.86).Her findes en Ane Andersdatter født i Stavrby ,men hun er desværre født d. 13-07-1812 og ikke den 26-05-1812,tilgengæld er hun født i Stavrby,hvilket står ved hendes navn i FT 1860 hos AO  Fredericia Købstad,Sundsgade,Oldenborggade,Sansemark,forhus 523 opslag 128.
Jeg kan ikke finde andre,der hedder  Ane Andersdatter  ved konfirmationen i Vejlby 1826,og heller ikke i Asperup.

Jeg ville blive meget glad for bare lidt hjælp.

Venlig hilsen

Karen Thyssen



Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Ole Dorch

#1
Den Ane Andersdatter som konfirmeres i Vejlby er den rigtige. Hun er nemlig vaccineret 7/10 1813, hvilket hende som giftes med Hans Jensen også er. Ved konfirmationen er hun iøvrigt kun angivet med døbedag og ikke sin fødselsdag:-)

Hendes dåb findes øverst opsl. 146 (og ikke 145) i Vejlby kb. Bopæl og forældre er de samme som ved konfirmationen, men her angives dåbsdagen at være 26 juli?

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Ole

Det var dejligt.Jeg havde ikke selv tænkt på at se på vaccinationerne,men nu kan jeg komme videre!
Jeg synes stadig det er svært at oversætte ,hvad der står i kirkebogen ved hendes dåb.

Du skal have så mange tak (-:


Venlig hilsen
Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com