Taterkongens mor Mette Marie Larsdatter?

Startet af Annette Nielsen, 14 Okt 2010 - 21:03

Forrige emne - Næste emne

Annette Nielsen

Mette Marie et ulæseligt mysterie!  ???

Jeg søger til stadighed, i håbet om at finde en Mette Marie i Nørre Kongerslev, eller omliggende
sogne.
Senest har jeg fundet to piger i Mou - men problemet er at jeg ikke can tyde teksten, så håber
der er en venlig sjæl der har øje for, hvad præsten gjore af notater og kragetæer:)

Begge pigerne har jeg fundet på arkivalier online i kirkebogen 1723 - 1765 Mou, Fleskum, Ålborg

den første Mette Marie er på opslag 42:
jeg kan tyde at hun må være født Dom p 20 x Trinitatis - resten er ulæseligt for mig

den anden Mette Marie er på opslag 43:
Jeg kan her kun tyde pigen navn Mette Marie.........

Jeg vil være utroligt taknemmelig for at vide om en af disse to piger er den Mette Marie
jeg leder efter

med venlig hilsen Annette Nielsen


Peter Bøjesen Jensen

Hej Annette
For at kunne finde ud af hvem af dem, som er den Mette Marie, som du søger, ville det være en god ide, at du skrev lidt om, hvad du ved om hende i forvejen  :)
Det vil gøre det meget nemmere, for dem som gerne vil prøve at hjælpe :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Annette Nielsen

Jeg leder efter Taterkongens mor, Mette Marie Larsdatter.

Jeg har lavet et indlæg om hende på DIS/Slægt og Data, fordi det er sandsynligt
at jeg har fundet hendes død i Stepping (dette kan findes ved at søge efter Mette Axel)

Hvis den Mette Axel der er død i Stepping, er identisk med Mette Marie Larsdatter,
så beskrives hendes far Lars Jensen som gårdmand fra Nørre Kongesløf - og hendes mor
skal så være Anna Kierstina født Corneliusdatter.

Jeg har side for side været igennem kirkebogen i Nørre Kongerslev for at finde en Mette Marie i perioden fra 1740 - 1760 og da jeg intet har fundet, er jeg nu igang med de omliggende sogne
for at se om det kunne være muligt at finde hende der.

Jeg ved der ikke er mange oplysninger at tilføje så håber at det er en lille hjælp :)

Annette Nielsen