Kirkebog spørgsmål

Startet af Helle Rossini Hansen, 04 Feb 2011 - 09:33

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg gik igennem Frederiksborg/Lynge-Krongberg Herred/Skt. Olai Sogn 1846-1861 for at finde fødte drengebørn til en ane, og fandt en 2nd great grand onkel under opslag nr. 125 nr. 7.

Mit spørgsmål er, hvad menes med de blanke felter uden information. Datoen for fødselen skulle ifølge kirkebogen være 21. Januar 1856, men der er intet navn, eller dåbs dag, dog listes forældrenes navne, men ingen faddere.

På forhånd tak for hjælpen

Helle Rossini Hansen
Californien, USA
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Leif Sommerdal

Det kunne eventuelt være en dødfødt.
Måske kan du finde noget under Døde på samme dato.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eli Lothardt Dahl

Hej Helle

helt ude til højre står en information vedr. dåb 5,6 &7, men jeg kan ikke læse, hvad der står.

Fødte børn blev skrevet ind i kirkebogen, hvor de blev født. De blev også skrevet ind, hvor de blev døbt, hvis ikke det var samme sogn.

Jeg har en ane, som er født ved Grenaa (Djursland), men som er døbt i Garnisons kirke i København. I kirkebogen i Jylland er kun fødslen indført.

Jeg selv er født på Rigshospitalet, og jeg er derfor (med navn) indført både i Rigshospitalet og i den kirke, hvor jeg blev døbt.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Leif Sommerdal

Jeg tilslutter mig helt Elis konklusioner.
Ærgerligt at anmærkningerne ikke er læselige.
Måske skal du starte en tråd i "Hjælp til tydning"
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Frank Green

Hej Helle

Der står i margen at de ved en fejl er indført under drenge,da det er kvindekøn.

Se eventuelt opslag 312 i samme kirkebog,f.eks den nederste.

Med Venlig Hilsen
Frank

Helle Rossini Hansen

Tak for svarene, det gav mening. Jeg fandt en dåb i et andet sogn, fødsel den 26. Januar.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"