Ane Kirstine Jensdatter f. 1845 i Hækkerup, Tybjerg, Præstø amt

Startet af Aase Jørgensen, 24 Mar 2014 - 11:11

Forrige emne - Næste emne

Aase Jørgensen

Hej
Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med oplysninger om Ane Kirstine Jensdatter. Hun er født 5.juni 1845 i Hækkerup, Hun er datter af Jens Pedersen og Ane Marie Nielsdatter. Familien flytter senere til Herlufmagle sogn.

Hun bliver gift i Tybjerg kirke 7.maj 1870 med Peter Hansen fra Tybjerggård. Han er 22 år gammel.  Hun er 25 år og også fra Tybjerggård. Vaccinationsdatoen passer med den, der står ved hendes konfirmation.

Hun dør 29.maj 1876. Da står der:
Ugift hos broderen Hans Peter Jensen i Orup, og hun bliver begravet i Herlufmagle, hvor også moderen ligger begravet. (moderen er død 11.januar 1870.)

Men hvordan kan hun være ugift????
Jeg kan ikke finde hende og Peder Hansen samme sted efter vielsen!!!!
Jeg kan ikke finde ham død!!!!
Bliver de skilt???

Jeg kan finde flere, der hedder Peder Hansen, der født omkring 1848, og i hvert fald 2 af dem er vaccineret sammen dag som brudgommen Peder Hansen!!!!

Kan jeg komme videre med den sag???

Ja, det var rigtig mange spørgsmål, men jeg ved ikke, om de kan besvares.

mvh
Aase

Gitte Johansen

Hej Aase

Jeg tror ikke, de bliver gift. Der er ingen rigtig dato ved vielse.

Det ser ud som om, han har lavet gentagelsestegn, men hvorfor har han så ikke gjort det ved den før, da det også er samme dato, som den første på siden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Aase Jørgensen

Hej

Det var lige det, som jeg ikke selv kunne få øje på, men selvfølgelig bliver de slet ikke gift. Hvorfor kan jeg jo selvfølgelig ikke få svar på, men det er jo også underordnet.
Mange tak for hjælpen, det er så godt med nogle friske øjne ::)