Historisk Arkiv for Haderslev Kommune?

Startet af Marc Jensen, 17 Feb 2014 - 21:41

Forrige emne - Næste emne

Marc Jensen


En af min mormors brødre var anbragt på Erlev Børnehjem omkring 1917.  På websiden for Haderslev Kommunes Historiske Arkiv (http://www.historiskarkiv.dk/) ser jeg:

"Arkivalierne fra foreningerne er højst uensartede, men består fortrinsvis af forhandlingsprotokoller og regnskaber. Undtagelsen er Erlev Børnehjem, hvor arkivet også har elevmapperne på de enkelte børn, der har været anbragt på børnehjemmet."

Jeg aner ikke, hvad der evnt. er i sådan en elevmappe -- men der må jo være nogle oplysninger om den enkelte elev og om de forhold der gjorde det nødvendig for barnet at blive anbragt på børnehjemmet. 

Er der nogen fra Haderslev omegn der kan (og har lyst til at) hjælpe mig med at finde ud af det?  Barnet som jeg leder efter er Martin Christensen.  Jeg ved, at han var på Erlev Børnehjem i 1917, og også at samme børnehjem nægtede at tage ham omkr. 1913 af hensyn til de andre børn (men ikke hvorfor...)

Venlig Hilsen,

Marc Jensen
Austin, Texas

Ketty Nielsen

Hej Marc

Jeg vil godt hjælp dig, hvis det kan venter til den første uge i marts.
Før har jeg ikke tid til at komme på byarkivet.

Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev

Marc Jensen

Hej Ketty,

Tusind tak -- og ja, det kan sagtens vente til 1. uge i marts, arkiverne går jo ingen steder.  :-)

Venlig hilsen,

-Marc-

Ketty Nielsen

Hej Marc

Har set dit  svar. :)

Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev