Peder Christensen f.1873 emigreret til USA

Startet af Ivan Brosbøl, 15 Feb 2014 - 10:10

Forrige emne - Næste emne

Ivan Brosbøl

Hej

Jeg har endelig fundet mere på en af mine aner via lægdsruler.
Det drejer sig om Peder Christensen f. 1873 i Skjern sogn i Ringkøbing Amt som søn af Niels Chr. Christensen (Brosbøl) og Karen Marie Pedersen.
I FT har jeg ham sidst i 1890 som 16 årig som barn derhjemme og så står han fader i 1891 for Karen Gregersen hvor jeg nu også har fundet ham i lægdsrulen og der står noget med at han ikke er mødt (§13 1-3 hvad betyder det?) og til Amerika. Der står også afsked 1912 betyder det at han er kommet hjem igen eller blev han bare afskediget efter nogle år. Se vedhæftet.

Derefter har jeg søgt i udvandrerbasen og tror han er her da forældre bor i Hanning i 1892:
Navn:   Kristensen, Peter   Stilling:   Arbejder Alder:   22   Bestemmelsessted:   Ida Grove, Iowa Kontrakt nr.:   83100   Forevisningsdato:   4/1/1895 Fødested:   ?   Fødesogn:   ? Sidste oph.sogn:   Hanning Sidste oph. amt:   Ringkøbing Sidste oph.sted:   Hanning, Ringkjb.   Bestemmelses land:   USA Bestemmelses by:   Ida Grove   Bestemmelses stat:   Iowa Skibsnavn:   Indirekte IDkode:   I9497K0408

Har søgt på Ida Grove og Peder Christensen men det er en anden der er født i 1886 jeg kan finde der. Nu er jeg ikke ekspert i at søge i USA men håber andre måske kan hjælpe med at finde ud af hvordan det er gået ham derovre.

mvh
Ivan Brosbøl

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Mortensen

Du er medlem og kan søge hjælp her
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,14.0.html

Se oppe i det blå felt
Hjælp med opslag i Ancestry.com Vis « 1 2 ... 60 61 »  Rikke Fjordbak Ravn 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

Hei

Jeg fant dette på www.ancestry.com


Peder Christensen
    Birth 30 JAN 1873 in Skjern, Ganer, Midtjylland, Denmark


Far
Niels Chr. (Knude) Christensen

Mor    
Karen Marie Pedersen
    Birth 20 AUG 1843 in Stauning, Denmark
    Death 24 JUN 1921 in Hanning, Denmark

Gift med :
Anna Christensen
    Birth
    Death ABT 1979
Mette R Francke