Historiske sognekort

Startet af Knud Madsen, 25 Nov 2013 - 13:39

Forrige emne - Næste emne

Knud Madsen

Til interesserede:

Historiske sognekort udgivet 1917-34 - med portrætter af præster og skolelærere, fotos af kirker og skoler.

http://library.au.dk/materialer/saersamlinger/sognekort/

V.h. KM

Birthe Hollingbery

Rigtig mange tak for den henvisning.

Jeg har adskillige lærere blandt mine aner, så det er hyggeligt at se "deres" skoler, selvom nogle af bygningerne ikke stammer tilbage fra den tid mine aner var aktive.

Venlig hilsen
Birthe

Bente Wanning

 ::)
hej
Hvilket super godt link.
Min mor genkender sin skole og sin lærer i Dronninglund sogn. (årene 1932-1939).
Mange tak og dette er godt gemt.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Inge Nissen

Spændende side, jeg fandt også en fjern slægtning, der var lærer på Sjælland, men jeg savner de sønderjyske amter.

Venlig hilsen Inge

Jens Eg

Hej Knud Madsen.  Mange tak for henvisning til de historiske sognekort. Spændende.

Men mit problem er, at jeg hverken i Ribe, Ringkøbing eller Vejle amter kan finde følgende sogne:

Hoven,  Sønder Omme..... (de havde jo i ældre tid fælles præst) så hvor man i sin tid har gjort af dem er mig pt. en gåde. Men et sted må de jo være anbragt. Eller skal jeg have pudset brillerne bedre ?
Mvh
Jens Eg

Inge Nissen

Hej

Jeg savner også et sogn i Roskilde Amt, så det er jo ikke sikker alle sogne er beskrevet på denne måde.

Hilsen Inge

Bodil Dalgaard

Mange tak for linket, sikke en guldgruppe! Det kan anbefales gå på jagt i familiens sogne og få spurgt de mennesker, som stadig husker lokaliteterne!

Vh og god fornøjelse
Venlig hilsen Bodil Dalgaard
Amter:Aarhus,Viborg, Randers,Frederiksborg, Sorø.

Knud Madsen

Hvis man klikker på linket til Christian Glenstrups artikel, så fremgår det, hvor mange sognekort man har kendskab til, samt at Sønderjylland og købsteder konsekvent er udeladt. Desuden, at man ikke har kendskab til optagelsestidspunktet for de viste fotos. Beklager at nogle er blevet skuffede.

V.h. Knud Madsen