Oplysninger om Kirsten Madsdatter fra St Heddinge ønskes

Startet af Ingelise Hansen, 24 Nov 2013 - 17:24

Forrige emne - Næste emne

Ingelise Hansen


Jeg savner oplysninger om Kirtsen Madsdatter født i St. Heddinge d. 5-5-1822, (forældre: Mads Christensen og Karen Christensdatter i St. Heddinge)Hun dør i Holtug d. 5-8-1899.
Hun får en datter, Birthe Marie Jensen, d. 1-9-1844 i Ørslev, Ringsted Herred, Sorø amt, med
tjenestekarl Jens Jacobsen fra Terslev. Herefter forsvinder hun. Hvis nogen kender til hende, vil jeg gerne høre fra jer.

Hilsen Ingelise Hansen

Judith Olsen

Hej Ingelise

Blot et bud:

Præstø, Stevns, Store Heddinge Landsogn, Sierslev by, , 29. en gård, FT-1845, B3233

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Hansen 55 Gift  Gårdmand Haarlev sogn, Præstø amt 
Margrethe Olsdatter 50 Gift  hans kone Taarnby sogn, Præstø amt 
Ane Kirstine Olsdatter 19 Ugift  deres datter her i sognet 
Peder Pedersen 30 Ugift  Tjenestekarl her i sognet 
Kirsten Madsdatter 23 Ugift  Tjenstepige her i sognet 
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Ingelise Hansen

Hej Judith

Det er et godt bud. Det prøver jeg at se nærmere på.
Tak for tippet.

Ingelise

Judith Olsen

Hej igen

Kan det være hende her:

Præstø, Stevns, Store Heddinge Landsogn, Sierslev by, 29. et hus, 172, FT-1850, B5314

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Larsen 29 Gift  Husmand og Væver her i sognet 
Kirsten Madsdatter 28 Gift  hans kone her i sognet 
Ane Larsen 4 Ugift  deres datter her i sognet 


Synes at jeg kan se ved dødsfaldet, at hun har været gift med væver Hans Larsen.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Inger Toudal


Præstø, Stevns, Store Heddinge Landsogn, Store Heddinge Landsogn - Siersløv, 26 et Huus, 236, FT-1860, D5353
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Hans Larsen    39    Gift    Væver. Huusfader       Her i Sognet [Store Heddinge Landsogn]
Kirsten Madsdatter    38    Gift    hans Kone       Her i Sognet [Store Heddinge Landsogn]
Ane Larsen    14    Ugift    Deres Børn       Her i Sognet [Store Heddinge Landsogn]
Karen Marie Larsen    7    Ugift    Deres Børn       Her i Sognet [Store Heddinge Landsogn]

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Familien flytter til Holtug før 1870. På ddd.dda.dk skal familien findes ved to separate søgninger:

Præstø, Stevns, Holtug, Raaby, 2., et hus, FT-1870, B5321
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Hans Larsen    48    Gift    husfader    Væver    Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt

Præstø, Stevns, Holtug, Raaby, , et hus, FT-1870, B5321
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Kirsten Madsen    47    Gift    husmoder    hans kone    Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Ane Larsen    23    Ugift    deres datter       Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Maren Kirstine Larsen    7    Ugift    deres datter       Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Sidse Marie Pedersen    11    Ugift    plejebarn       Slagelse
Grethe Caroline Rasmussen    78    Enke    husmoder    Væverske    Spjellerup, Præstø amt

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ingelise Hansen

Hej Judith og Inger  ;D

Det er rigtigt, det er hende jeg har savnet.
Tusind tak for alt jeres hjælp.

Venlig hilsen

Ingelise.


Inge Hedal

Hej
Hvad bliver der af Birthe Marie? Er du helt sikker på, at hendes mor er Kirsten fra Store Heddinge Landsogn? Jeg har ledt efter Kirsten Madsdatter i til- og afgangslister uden at finde hende.
Mvh. Inge

Ingelise Hansen

Hej Inge.

Jeg arbejder i øjeblikket med at finde en forbindelse mellem st. Heddinge og Ørslev, så helt sikker kan jeg ikke være - endnu.
Med hensyn til Birthe Marie, så kommer hun i pleje hos arbejdsmand Jens Christensen i Ørslev, hvor hun opholder sig ved folketællingerne i 1845-1850 og 1855. Hun bliver senere gift med Jens Christensen fra Gørslev.
Birthe Maries far Jens Jacobsen falder i øvrigt i slaget ved Isted i 1850. Han er nævnt på en mindesten i Ørslev kirke.
Hvis du har en særlig interesse i denne familie, så giv mig et praj. Så skal du få en kopi af det materiale jeg har.

Hilsen Ingelise.

Ingelise Hansen

Hej Inge

Du havde ret, det var en forkert Kirsten Madsdatter. Jeg har fundet en anden, hun er datter af Jens Christensens kone og hendes 1. mand, så nu er der jo pludselig mening i, at hendes datter, Birthe Marie kommer i pleje der, da Kirsten Madsdatter dør 3 uger efter fødslen.
Tak fordi du mindede mig om, ikke at tage noget for givet.

Hilsen Ingelise.