Tønder amt, Daler sogn - 1707-1761, opslag 15, dansk tekst

Startet af Christian Konstmann Autzen, 20 Nov 2013 - 11:57

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Tønder amt, Daler sogn, kirkebogen for 1707 - 1761, opslag 15.

Teksten under anno 1719, Sidzel døbt: Det er hendes fars efternavn - Johan Br..... (måske Brink/Brinch), som jeg ønsker tydet.

På forhånd tak.

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Jeg var nok lige lovlig hurtigt ude efter en tydning - for der er næppe tvivl om, at efternavnet/tilnavnet er Brinch/Brinck/Brink, og at navnet kommer fra gården Brinch/Brinck/Brink i Daler sogn, som skulle have ligget på grænsen mellem Daler sogn og Møgeltønder sogn, og hørende under Schackenborg len.

Tydning behøver derfor ikke at blive udført - undskyld ulejligheden.

Se også gerne opslag 169 - giftermål med Johan Erichsen Brinck hhv. Johan Erich Jepsen Brinck.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Blot en "lille" rettelse - hvis andre skulle bruge disse oplysninger:

Rette navn for Johan er: Johan Adolphsen Brinck, hans far er Adolph Jepsen Brinck. Set tydeligt ved Johan's begravelse i 1756, opslag 147.

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.