Berlingske Tidende anno 1777

Startet af Anelle Cosedis, 26 Okt 2013 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Anelle Cosedis

Hej,
mon en eller anden kan fortælle mig, hvor jeg finder Berlingske Tidende (den lød jo nok et andet navn) fra apr. 1777?

På forhånd tak

Mange hilsner
Anelle

Hans Poulsen



Hej Anelle

Google er et godt redskab, som hjælper en på vej. Selv benytter jeg Google mindst ti gange om dagen.

Berlingske (oprindeligt Kjøbenhavnske Danske Post-Tidender og senere Berlingske Tidende) er Danmarks ældste eksisterende avis.


Prøv selv me diverse søgeord, og artiklerne vælter frem.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anelle Cosedis

Hej Hans,
der kan jeg vel ikke se alle de gamle aviser. Selv bruger jeg da også Google meget mere end ti gange dagligt.
F.eks ligger de gamle aviser fra Fyn "Kongelig priviligerede Odense Adresse-Contoirs Efterretninger" på mikrofilm i Historiens Hus i Odense.
Jeg mener, at der må være noget tilsvarende for Belingske Tidende.

Tak for svaret

Venlig hilsen
Anelle


Anelle Cosedis

Hej alle,
det ser ud til , at Det kongelige Bibliotek, Læsesal øst, Den sorte Diamant i Kbh. ligger inde med mikrofilm af de gamle aviser.
Så slut, dut, .... ;D

Tak for hjælpen.

Mange hilsner
Anelle

Hans Poulsen

 

Hej Anelle

Som man spørger i skoven, får man svar.

Avislæsesalen i Diamanten er guld værd, også med hensyn til håndbøger, der hjælper en på vej.

Er der en tid, hvorfra der ikke er mikrofilm, skaffer læsesalen de originale aviser. Tidligere tog det et par dage, hvis jeg husker rigtigt. Det er længe siden, jeg sidst var der.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anelle Cosedis

Undskyld, Hans
hvis du mener, at jeg taler i gåder.

Spørgsmålet lød:
mon en eller anden kan fortælle mig, hvor jeg finder Berlingske Tidende fra apr. 1777?

Det kunne da sagtens være formuleret anderledes, men jeg mente dog, at det var forståeligt.

Så undskyld ulejligheden og spildet af din tid.

Hilsen Anelle


Hans Poulsen



Intet at undskylde, Anelle.

Medmindre du har fået informationer ad andre kanaler, fandt du jo selv ud af med et par ekstra klik. Nej, du spildte ikke min tid. Den vogter jeg nøje ove, da jeg dyrker andre interesser, men slægtsforskere og slægtsforskning står mig særligt nær, føler jeg.

God weekend og venlig hilsen

Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Grethe Elten Mortensen

#7
Hej

Her finder du en oversigt over aviser på Statsbiblioteket:

www.statsbiblioteket.dk/nationalbibliotek/adgang-til.../avisregistrant‎

Eller


http://www.statsbiblioteket.dk/nationalbibliotek/adgang-til-samlingerne/aviser/filer/avisregistrant/view


God weekend
Med venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen